کد خبر: ۱۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان سلامت در آمریکا می‌گویند که بسیاری از مردم با نگهداری داروهای آنتی‌بیوتیک در خانه در مواقع بیماری و بدون مراجعه به پزشک از آنها مصرف می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس بررسی کارشناسان آمریکایی بسیاری از مردم این کشور این داروها را در خانه نگهداری می‌کنند تا بتوانند در صورت بیمار شدن بدون مشورت پزشک، خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ مصرف کنند.

به گفته کارشناسان، این یافته نگران‌کننده است زیرا خود تشخیصی و خود درمانی موجب می‌شود افراد در مواقعی که به آنتی بیوتیک نیاز ندارند از آن مصرف کنند و در نتیجه این روند به تشدید بحران "مقاومت آنتی بیوتیکی" منجر می‌شود.

دکتر "لاریسا گریگوریان" نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی بایلور در تگزاس گفت: بیشتر مواقعی که افراد به خود درمانی روی می‌آورند به نظر غیرضروری است زیرا در اغلب موارد مشکل آنها عفونت‌های دستگاه تنفسی است که از ویروس ناشی می‌شود. همچنین در صورتی که فرد دچار عفونت‌های باکتریایی شود ممکن است داروی مناسب برای آن عفونت خاص را تشخیص ندهد یا ممکن است برای مدت زمان مناسب از دارو مصرف نکنند که در نتیجه برخی از باکتری‌ها زنده می‌مانند و به آنتی بیوتیک مقاوم می‌شوند.

به گزارش لایوساینس، در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۴۰۰ بیمار مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حدود ۲۵ درصد آنان بدون مراجعه به پزشک به مصرف آنتی بیوتیک روی می‌آورند. همچنین ۱۴ درصد این بیماران اقدام به ذخیره آنتی بیوتیک در خانه کرده و پنج درصد آنان در سال گذشته بدون تجویز پزشک از این داروها مصرف کرده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: