کد خبر: ۱۱۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره دیگر امکان ثبتش وجود ندارد، گفت: در سال ۹۵ مشاوران واقعی بعد از برگزاری آزمون در دادگاه‌های خانواده مستقر می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین،پرنیان قوام  اظهار داشت: مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده که از 27 بهمن سال گذشته ابلاغ شد، مقرر شد که مراکز مشاوره خانواده با همکاری مرکز مشاوران قوه قضاییه در هر واحد قضایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: این امر به‌عهده مرکز مشاوران خانواده گذاشته شده است چرا که این مرکز در جذب وکیل و مشاور طبق ماده 187 تجربه دارد. این مرکز قرار است برای مشاوران یک آزمون برگزار کند که بعد از مرحله گزینش و گذراندن دوره کارآموزی کارنامه‌ای به آنها ارائه شود و حسن اخلاق و عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد تا بعد از آن جذب شوند. در دوره کارآموزی علی‌رغم آزمون علمی و مصاحبه موضوع مربوط به شخصیت آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین در حین کار نیز آنها آموزش ضمن خدمت خواهند داشت و کارهایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: یک واحدی مستقل در مراکز مشاوره به‌منظور نظارت بر عملکرد افراد جذب‌شده تأسیس می‌شود که رئیس کل دادگستری هر استان و یکی از معاونان مسئولیت این امر را به‌عهده دارند تا بر کارهای آنها نظارت دقیق صورت گیرد. دیگر به این شکل نیست که هر کسی که فارغ‌التحصیل روان‌شناسی بود در این مراکز مشاوره مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان از سال 81 با بخشنامه‌ای از سوی رئیس قوه قضاییه سابق (آیت‌الله شاهرودی) به‌مدت 10 سال قبل از ابلاغ قانون حمایت از خانواده کارهایی مربوط به مشاوره در این دفاتر انجام می‌شد. در این دفاتر، مشاوره حقوقی مشاوره خانواده و روانشناسی و همچنین مشاوران مذهبی مستقر بودند و به مشکلاتی از قبیل حضانت، مهریه جهیزیه و نفقه رسیدگی می‌کردند و با مشاوره سعی می‌کردند میزان طلاق را کاهش دهند.

دیگر بدون مشاوره طلاق توافقی ثبت نمی‌شود

قوام گفت: قانون حمایت از خانواده ملزم کرده است که تمام مراجعان برای طلاق توافقی به دادگاه درخواست می‌دهند به مشاوره مراجعه کنند، به این معنا که دیگر طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره امکان ثبتش وجود ندارد.

رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه بعد از مراحلی که مطرح شد و بعد از آزمون و جذب مشاوران، کسانی که به دادگاه مراجعه می‌کنند باید پیش مشاور رفته و چند جلسه با آنها صحبت شود و اگر افراد اختلال‌های شخصیتی و رفتاری دارند مشاوران جلسات را بیشتر برگزار کنند و این امر را به قاضی اعلام کنند که امید سازش وجود دارد یا خیر، در واقع مشاوره دادگاه قصد خواهد داشت که میزان طلاق به‌خصوص طلاق توافقی را کاهش دهد.

قوام ادامه داد: در قانون حمایت از خانواده مطرح شده که کسانی که حکم طلاق و گواهی امکان عدم سازش را از دادگاه می‌گیرند فرصت دارند در یک مدت زمانی مشخص صیغه طلاق را در محضرها ثبت کنند؛ برای حکم طلاق حدود شش ماه و برای گواهی امکان عدم سازش حدود سه ماه فرصت دارند.

وی در خصوص تفاوت حکم طلاق و گواهی امکان عدم سازش گفت: طلاق دو نوع است، طلاق توافقی و غیرتوافقی؛ در طلاق غیرتوافقی همیشه افراد به داوری ارجاع می‌شوند که داور باید از اقوام و بالای 30 سال سن داشته و شرایط لازم را داشته باشد و اگر اقوام وجود نداشت می‌توانند از دادگاه برای داوری کمک بگیرند، در حقیقت داور موظف است جلساتی را برگزار کرده و زوجین را به سازش بکشاند‌ ولی در طلاق توافقی رده‌بندی وجود دارد که گاهی به‌درخواست زوجه و ‌گاهی به‌درخواست زوج است.

دفاتر ازدواج و طلاق بدون حکم دادگاه نمی‌توانند صیغه طلاق را جاری کنند

رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: طلاق توافقی که به‌درخواست زوج باشد بعد از مشاوره و اثبات عدم سازش دادگاه گواهی امکان سازش را ارائه می‌دهد و اگر طلاق توافقی به‌درخواست زوجه باشد باید ماهیت دعوا مشخص شده و طی جلسات مکرر برای سازش ادعای زن باید ثابت شود و بعد حکم طلاق را می‌دهد، در واقع حکم طلاق برای طلاق توافقی است که از سوی زوجه ارائه می‌شود و گواهی عدم امکان سازش مربوط به طلاق توافقی از سوی زوج است. در گواهی عدم امکان سازش 3 ماه فرصت وجود دارد تا افراد به سازش کشیده شوند و در حکم طلاق این فرصت 6ماهه است. در واقع این فاصله برای این است که اقوام و ریش‌سفیدها بتوانند افراد را از طلاق منصرف کنند.

قوام ادامه داد: دفاتر ازدواج و طلاقی که بدون حکم دادگاه صیغه طلاق را صادر کنند براساس قانون به مجازات درجه 4 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند؛ در حقیقت برای آنها حبس بیش از 5 تا 10 سال و جریمه نقدی 180 تا 360 میلیون ریال و همچنین انفصال از خدمات عمومی و دولتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت سه‌ماهه و 6 ماهه که مربوط به طلاق توافقی است فرصت خوبی است تا دوباره زوجین به زندگی مجدد بازگشته و صلح و سازش بین آنها برقرار شود، افزود: در طلاق توافقی طبق قانون مراجعه به مشاوره الزامی است. قاضی هم نمی‌تواند بدون رأی مشاوره حکم طلاق توافقی را صادر کند چرا که باید مدارک لازم در خصوص مشاوره به قاضی ارائه شده تا قاضی رأی خود را ارائه دهد. بدون رأی مشاور حکم صادر نخواهد شد.

رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: در گذشته مشاورانی از بهزیستی و نظام روان‌شناسی در مجاور دادگاه‌های خانواده و یا در مجتمع قضایی دادگاه خانواده برای مشاوره حضور داشتند اما بعد از آزمونی که برای جذب مشاوران در نظر گرفته‌ایم دیگر افراد به این شکل نمی‌توانند در دادگاه‌ها مشاوره دهند. مجتمع قضایی اکنون با سازمان بهزیستی و نظام روان‌شناسی قرارداد داشته و تعدادی مشاور را در دادگاه مستقر کرده است که این خود مشکلاتی را به‌همراه خواهد داشت.

قوام ادامه داد: امیدواریم در سال جاری آزمون جذب مشاوران برگزار شود که به‌محض برگزاری آزمون ارزیابی‌ها صورت گرفته و اقدامات در زمینه مستقرشدن مشاوران در مجتمع‌های قضایی انجام خواهد شد.

وی در خصوص ارزیابی فعلی مشاوران دادگاه‌های خانواده گفت: اکنون نظارت کافی و مراحل فیلتری صورت نمی‌گیرد و حتی آزمون کارآموزی به‌شکل نظری برای آنها وجود ندارد ولی در دفاتر حمایت از زنان و کودکان ما دوره‌های خاصی را به مشاوران آموزش داده‌ایم و کنار آنها مشاوران مذهبی و حقوقی وجود دارند و ما نظارت کافی داریم. نمی‌توانیم اکنون در خصوص اقدامی که صورت نگرفته اظهار نظر کنیم بلکه باید اجازه دهیم مشاوران در دادگاه‌های خانواده با چنین عملکردی که در نظر گرفته‌ایم مستقر شوند و بعد اظهار نظر کنیم ولی به‌طور قطع میزان طلاق با وجود مواردی که در نظر گرفته‌ایم کاهش خواهد یافت.

حضور قاضی مشاور زن در دادگاه خانواده

رئیس اداره مددکاری و خدمات مشاوره‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در قانون جدید حمایت از خانواده حضور قاضی مشاور زن در دادگاه مدنظر قرار گرفته که این امر بسیار می‌تواند کمک به‌سزایی باشد چرا که زنان با مشاور زنان راحت‌تر صحبت می‌کنند، گفت: در قانون حمایت از خانواده اقامه دعوا در محل سکونت زن درباره مهریه، نفقه و جهیزیه امکان پذیر خواهد بود. همچنین موضوع دیگری که در راستای حمایت از زنان در این قانون انجام شده این است که وقتی زن همسر خود را از دست می‌دهد می‌تواند بعد از ازدواج مجدد نیز باز هم مستمری شوهر فوت‌شده خود را دریافت کند که این خود یکی از موارد مثبت ارزیابی می‌شود.

بیشترین جذب مشاور در دادگاه‌های خانواده تهران

قوام بیان کرد: اینکه چه‌میزان نیرو و مشاوره در چه استانی مستقر شود بستگی به میزان طلاق و نیروها و جمعیت آن استان دارد، ولی به‌طور کلی تهران بالاترین جذب مشاور را به‌دلیل افزایش آمار طلاق و جمعیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزمون جذب مشاورانی را که مطرح کردیم در سال جاری برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم در انتهای نیمه اول سال 95 مشاوران واقعی در دادگاه‌های خانواده مستقر شوند که ما خوشبختانه برای اجرا شدن این امر جلسات متعددی داریم که امیدواریم با این اتفاق نتایج خوبی حاصل شود؛ درست است قانون حمایت از خانواده نقاط ضعف و ایرادی دارد ولی باید دست به دست هم دهیم تا این قانون اجرا شود.

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
یه بنده خدا که زنشو طلاق داده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
9
خودتونو مسخره کنید .وقتی به طلاق برسه نه مشاوره نه حتی حکم عدام هم جلوشو نمیگیره. واقعا میخاین جلوی طلاقو بگیرین مشگل زندگیه جوونارو حل کنید ماهی 500 600تومان اجازه
ندن جلوی فسادارو بگیرین زن هر کاری میکنه شوهر بخاد حرف بزنه مهره میاد جلوی چشاش و خیلی مثال های دیگه.ثانین این مشاوره اجباری رو قبل ازدواج بزارین نه وقتی که پرده بین زنو مرد پاره شده کار به دادگاه کشیده .کی قرار قانون ما فرهنگ نا درست بشه.
یک خانم که نامزده و در آستانه طلاق توافقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
5
با نظر این آقا موافقم وقتی پردهها درید میشه کار خیلی سخت میشه! بهتر ه این مشاورههای اجباری قبل از عقد باشه. مثلا خود من اگه قبل از عقدم مشاوره میرفتم این انتخاب اشتباه رو نمیکردم که حالا تو دردسر طلاق بیفتم در حالی که ما فقط نامزدیم و اتفاقی بینمون نیفتاده. الکی باید شش ماه وقتمونو تلف کنیم. م به نظر من مشکل اصلی تو فرهنگ ماست که شدیدا مورد تهاجمه و ناخواسته سلیقه جوون رو تغییر داده . سازش ها واقعا کم شده هر کسی حرف خودشو میزنه.ایمانمون کمرنگ شده باور کنید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
دمتون گرم
جوان در آستانه طلاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
باسلام
اگر خانواده ها و جوانان واقعا توجیه بشن که حداقل چند ماه بطور غیرعلنی و مخفیانه(فقط بااطلاع خانواده ها)باهم ارتباط داشته باشن تااگر تونستن باهم زندگی کنن برن دنبال برنامه عقد خیلی بهتره.جشن نامزدی قبل عقد که رسم شده بنظرم بزرگترین آسیبه.تا هیچ کدام از طرفین تو عمل انجام شده قرار نگیره.ای کاش بزرگترا اینو خیلی زودتر درک کنن.
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
ازدواج .. است
پسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
1
به نظر من، بايد براي خانواده ها هم قبل از اردواج كلاس مشاوره اجباري بزارن. مثلا مادر زن بايد بره كلاس تا ياد بگيره، دختر كه رفت خونه شوهر ديگه مستقل شده نبايد هر روز درس جديد و تجربه 50 ساله خودش را از درگيري با خانواده شوهر منتقل كنه و يا اينكه من شوهرم را مهار كردم تا ديگه خواهرش را نبينه تو هم بايد اين كار را بكني
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
1
نظرات همه شما عزیزان کاملادرسته .....نظرات شما همه دوستان کاملا کارشناسیه....یعنی از روی تجربه حرف میزنید ......بنده بخاطر اینکه به زنم گفتم خیلی بیرون نرو و کمی به بچه و خونه برس دعوا کردیم و قهر کرد رفت خونه وپدرش و رفت مهریه گذاشت اجرا...قاضی بهم میگفت زن هر جنایتی مرتکب بشه مهریه داره خب این یعنی چه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
0
قانون جدید زندانی نداشتن مهریه مردانی که ازنظر مالی ضعیفن باعث میشه مردان زیادی سواستفاده کنند وبدلیل حمایت قانون ازاونها زندگی هزاران دختر باابرو رو تباه کنند وراحت طلاق بگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
چرادنبال مشگل اصلی نمگردن که خیلی روشن اس حضورمشاورزن ویا مشاوره قبل ازدواج اصلا کارساز نیست ......اگرمخان مشگل جوانان را حل کنند 1: کار،کار،کار2:اعتیاد(پک کامل ازخلاف وانحطاط)3:مهریه بکلی غلط است4:دخالت بی جا وبی مورد خانواده هاوعوامل دیگری دخیل هستندبطوخلاصه اگرمورداول(کار)حل شودبیش از70%اینمعضلات حل میشوداماروبه تفکیک بدن تا معلوم بشه طلاق درکدوم قشرجامعه بیشتره درطبقات مرفه جامعه انها ی که حقوقهای نجومی م گیرن چن شغله هستن ویاعده که شرکتها وکارخانه جزارث پدری میدونن و....موضوع طلاق به مراتب خیلی کمتر است میان سرمردم قشرمتوسط وپایین جامعه م کوبن مگن بلد نیستن مشاوره لازم دارن تا برای خودشان در درس کنن ازنظرمن تمام اینها مردوداس
گرگلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
.....مهریه بنظرم اگه برامهریه گیر کردید نداشتید مهر بدید بزنید طرفو بکشید اینجوری عدالت برقرار میشه والله
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
ببین اصلا جوونا قبل ازدواج چشماشونو باز کن که تو زندگی کارشون به بیخ نکشه اصلا حلو طلاقهارو بگیرید و بیشترین عامل طلاقهای امروزی خانوادها هستند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
سلام.اول از قانون مهریه ک الان شده کی بالاتربزنه ونزددیگران پزبالاتر داده اشتباهه دومن بیکاری بزرگترین عامل طلاق درجامعه ک خودبیکاری ریشه اصلی اعتیاد هست اگر قانون بخواهد چیزی رواصلاح کند حتما حقوق هردو فرد چ زن وچ مرد باید درنضرگرفته بشه ولی مهریه باعث شده ک زنها بیش ازاندازه فشاربیارن ک مرد باید تحمل کند
مرد تنهای شب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
لعنت به این دنیا و طرز فکر ادماش.چرا اینقدر زنها شکاک شده ان.شک زندگیو نابود میکنه.گیر دادن الکی این زن ها به هر جیز کوچیکی داره زندگیارو داغون میکنه
رعنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
به نظر من فقط دخالت خانواده ها و دهن بینی یکی از زوجین و یا هر دو باعث ایجاد اختلاف میشه. مثال خود من . نه مهریه نه مشکل مالی و نه هیچ مورد دیگه نتونسته بود خونه خرابمون کنه الا این دخالتها....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
من هم فقط بخاطر دخالت های یک زن قسی القلب زندگیمو از دست دادم. مادر شوهرم با خودخواهی و تکبر زندگی منو نابود کرد. هیچوقت نمیبخشمش و روزی هزار بار نفرینش میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
1
شش سال با عشق و محبت خالصانه پای زنم نشستم تا شاید به راه بیاد و دست از بداخلاقی و آزار من برداره نشد که نشد. خدا هرچی زن شوهرآزار بداخلاق رو لعنت کنه. موهاموسفید کرد خدا ازش نگذره فقط دنبال پول بود و تحقیر من.برام دعا کنید. یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
پسر مجردی بودم ۲۳ ساله که بعد از دو سال دوستی با خانمی که سه سال از من بزرگتر بود وصاحب یک فرزند معلول از شوهر سابقش ازدواج کردم که بعد از گذشت ۹ سال و گرفتن ۱۴ سکه مهریه با یه دختر سه ساله در حال جدا شدن از منه ۹ سال عمرم رفت پولم رفت جونینم رفت دخترمم رفت حالا من موندم یه سری قرص اعصاب چیه دل شکسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
خدالعنت کنه زنی رو که به خاطر ی سری مسایل مسخره مثل دیدی مامانت چی کرد دیدی مامانت چی گفت / زندگی بچشو به آتیش میکشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
خدا لعنت كه هر چي مرد خيانت كار و حريصو اونم نه يكي با چند تا
دعام كنيد
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
خدا لعنت کنه. هر چی زن لجباز و نادون که فقط حرف خودشو میفهمه نه مشاوره هالیشه نه نصیحت پدر مادر.
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
اعصابموشوهرم بهم ریخته چرا بعضی ازپسرا بیشعور وزبون نفهمن خداروشکرکه همین مهریه هست وگرنه شوهرنمیادطلاق نمیده ماخانمهاازشوهربداخلاق وگنددهن مهریه نمیخایم فقط طلاق میخایم مگه اینکه دل ماروبپزید ک مهریه روبزاریم اجرا وگرنه منکه طلاق میخام مهریه ام هزاروخرده سکه هست گورپدرمهریه فقط طلاقمومیخام ک نمیده لج کرده منم لج کردم مهرموگذاشتم اجرانفقه روهم گذاشتم اجرا چون تهدیدم کردپرونده تهدیدم براش درست کردم الان برگشته میگه طلاق توافقی میخام لعنت ب شوهرزبون نفهم ک مهربونی حالیش نمیشه خب چرا ازاول عین ادم طلاق نمیدن یعنی حتمابایدبراشون حکم جلب گرفته بشه ک بعدپشیمون بشن وبیان توافقی طلاق بدن ازبس نفهمن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
...خدا جای حق نشسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
این مردایی که فکر میکنن زنا نفهم هستن سه روز خودشون رو صادقانه بزارن جای زنشون بعد .... زندگی زورکی که معنی نداره
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
من هفتاد سالمه سه زن طلاق چهارمی هم درحال طلاق بدلیل دروغ پنهان کاری هرکاری میکنه در نبود قانون میگه بتو مربوط نیس پست گذاشته در اینستاگرام قانون از مردها حمایت نمی کنه باید زنها توجیه شوندکار خلاف نکنن اما کو قانون
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
۱۴سال پای خیانتهای شوهرم موندم توی زندگیش وگذشت کردم حتی خانوادش هم درجریان خیانتهای پسرشون گذاشتم واونا حق رو بمن میدنوومیگن که من هیچی برای پسرشون کم نزاشتم. حالا بازهم بعداز اینهمه سال میبینم خیانت میکنه البته برادرهاش و دایی هاش و پسرعموهاش وپسرخاله هاش هم مثل خودش خیانت کارن به زنهاشون. حالاکه میخوام طلاق بگیرم یعنی مهریه حقم نیست؟باشه پسرم الان ۱۱سالشه پسرم رو بهم بده آخه چرابچه باید پیش پدر خیانتکارش بمونه یاباید از مهرم بگذرم یا بچه. مهرحقمه بابت همه این چندسال گذشت وصبوری ام بچه هم حقمه چون ۱۱سال من زحمتش رو کشیدم پدرش جز یک حقوق کارمندی بیشتراز این تلاشی برای پسرش نکرد بیشترین خرج زندگیمون از پدرومادرم تامین میشد. به نظر شما من توقع بیجادارم؟یابازهم باید تا سن قانونیه پسرم صبرکنم تا بتونم هم پسرم رو بدست بیارم هم مهریه ام ؟
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
۱۴سال پای خیانتهای شوهرم موندم توی زندگیش وگذشت کردم حتی خانوادش هم درجریان خیانتهای پسرشون گذاشتم واونا حق رو بمن میدنوومیگن که من هیچی برای پسرشون کم نزاشتم. حالا بازهم بعداز اینهمه سال میبینم خیانت میکنه البته برادرهاش و دایی هاش و پسرعموهاش وپسرخاله هاش هم مثل خودش خیانت کارن به زنهاشون. حالاکه میخوام طلاق بگیرم یعنی مهریه حقم نیست؟باشه پسرم الان ۱۱سالشه پسرم رو بهم بده آخه چرابچه باید پیش پدر خیانتکارش بمونه یاباید از مهرم بگذرم یا بچه. مهرحقمه بابت همه این چندسال گذشت وصبوری ام بچه هم حقمه چون ۱۱سال من زحمتش رو کشیدم پدرش جز یک حقوق کارمندی بیشتراز این تلاشی برای پسرش نکرد بیشترین خرج زندگیمون از پدرومادرم تامین میشد. به نظر شما من توقع بیجادارم؟یابازهم باید تا سن قانونیه پسرم صبرکنم تا بتونم هم پسرم رو بدست بیارم هم مهریه ام ؟
f
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
جوونا باید قبل از ازدواج توجیه بشن نه موقع طلاق
یه جوون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
قانون طلاق ما خیلی مسخره ست من زنم بدون اجازه من و بدون اطلاع من وبدون هیچ علتی گذاشت رفت خونه پدرش اونم یه مسیر 700کیلومتری رو تنها رفت ولی الان که دارم میرم واسه طلاق باید مهریه بدم همش هم تقصیر خانواده اش هستش بخاطر مهریه اینکارو کردن حالا من موندم و کلی بدهی توی غربت وتنهایی آخه دردمو به کی بگم الان 7ماه که اوضاعم اینه من خسته شدم از تنهاییی
آرش
|
France
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
سلام همش چرته مشاوره آخرش طلاق ثبت میشه خدا لعنت کنه به زن ها بی خانواده که زندگی چهارتا جوون و خراب میکنن
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
دوستان عزیز
هم مرد بد هست هم زن بد
قضاوت بیجا نکنید
یکی شوهرش خائن بوده یکی خانومش خیانت کرده
یکی مادرشوهرش زندگیشو جهنم کرده یکی مادرزنش
یکی مردش معتاد بوده یکی زنش
خیلی مسخره است که یکی بیاد بگه چون زن من خیانت کرده،لعنت به همه زنهای مطلقه
یا مسخره است خانومی که مادرشوهرش زندگیشو خراب کرده بیاد بگه همه مادرشوهرا شیطانن
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
ناسازگاری بین نسل جوون نیس ، ناسازگاری از خانواده های بی...نشأت میگیره، از غرور و تکبر و منیت های بیجای خانواده هایی که زندگی خودشونو کردن و حالا میخان با خراب کردن زندگی بچه هاشون سرگرم بشن. قساوت قلب و نفهمی تا چه حد؟!!!
nihilist
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
ای کاش علاوه بر آزمایش خون که میگیرن یه تستی هم برای تشخیص سلامت روانی فرد میگرفتن. شوهر من انحراف جنسی داره و خیلی شکاکه. اما این مدارک برای دادگاه کافی نیست تا جدا بشی. بهترین راه طلاق توافقیه که باید از تمام حقوقم بگذرم و اون آدم هم دوباره یه زندگی دیگه رو خراب کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
سلام خانمی که بدون اجازه همسر و بی دلیل از منزل بیرون رفته باشه هرگز مهریه به ایشون تعلق نمیگیره و اگه با یک وکیل خوب مشورت بشه این خانم نمیتونه مهریشو بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
ازدواج رو جوري كردن كه اگه اشتباه كردي ميافتي تو يك تله اي كه براحتي نميشه دراومد ازش بعد ميخوان اينجوري آمار طلاق رو بيارن پايين اين پاك كردن صورت مسأله ست ميومدن راحت ميكردن تا جوونايي مثل من از ازدواج ترس نداشته باشن و اگر اشتباهي مرتكب شدن بتونن زود اصلاح كنن نه اينكه ٦ ماه علاف و اسير بشن مشاوره گذاشتن بنظرم خوبه ولي نه الان كه همه تا ي سطحي آگاهي دارن اونجوري زندگي رو لج و لجبازي ميافته و حقوق زن و مرد ناديده گرفته ميشه و اسير هم ميشن و اين با آزادي مغايره قانون ما تركيبي از قانون غرب و شرق و اين سرگردان ميكنه همه رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
ازدواج رو جوري كردن كه اگه اشتباه كردي ميافتي تو يك تله اي كه براحتي نميشه دراومد ازش بعد ميخوان اينجوري آمار طلاق رو بيارن پايين اين پاك كردن صورت مسأله ست ميومدن راحت ميكردن تا جوونايي مثل من از ازدواج ترس نداشته باشن و اگر اشتباهي مرتكب شدن بتونن زود اصلاح كنن نه اينكه ٦ ماه علاف و اسير بشن مشاوره گذاشتن بنظرم خوبه ولي نه الان كه همه تا ي سطحي آگاهي دارن اونجوري زندگي رو لج و لجبازي ميافته و حقوق زن و مرد ناديده گرفته ميشه و اسير هم ميشن و اين با آزادي مغايره قانون ما تركيبي از قانون غرب و شرق و اين سرگردان ميكنه همه رو
تینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
دوستان همگی درست میفرمایید،،،،،ولی تمام مشکلات اول از همه بخاطر مسائل اقتصادی هست،دوم بخاطر سنت های غلط و عرف های نابجا هست که در جامعه ما جا افتاده و پسر و دختر قبل از عقد نمیتوانن از هم و از خانواده های هم شناخت درستی داشته باشن
و البته نه تنها حقوق زن و مرد در کشور عزیز ما یکسان نیست،بلکه روز به روز هم شاهد بدتر شدن آن هستیم
نه مهریه زنان صحیح میباشد و نه حق طلاقی که تنها با مردان است
ای کاش کمی مثل کشورهای غربی بودیم و از بدو شروع زندگی اموال زن و مرد به طور مساوی متعلق به یکدیگر بود و پسر و دخترهای ما هم قبل از ازدواج شناخت کافی از هم داشتند و زنان انقدر از طرف دولت حمایت میشدند که دنبال مهریه و یا فشار آوردن به مردان نبودند و آنقدر فساد و فحشا در جامعه رو به ترویج نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
من 1ساله نامزدکردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
من با سه تا بچه دارم طلاق ميگيرم چون جامعه ما فاسده مردا ديگه هرزه شدن براشون هم مهم نيس چي سر خانواده اشون مياد فساد خيلي زياد شده اگر عقل الان ام وداشتم هيچ وقت ازدواج نميكردم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
یه نامرد از خدا بی خبری دختر روانیش رو انداخت به ما بعد از یکماه هم خودش هم مادرش دیوونه شدن.بعدشم گفت طلاق میخام با چندین تهمت و توهین های جور واجور.چرا دختری که مشکل اعصاب و روان داره رو شوهر میدین که زندگی یکی مث من خراب بشه.امیدوارم نسل اینجور ادمای نفهمی تموم بشه
پگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
... طرف رفتن مشاوره به خاطر مشکلات مالی جدا بشن اونجا واسه هر جلسه ازشون 50 هزار تومن میگیرن تازه مجبورن همه جلسات هم بیان حتی اگه سازش نداشته باشن .اینا اگه پول داشتن که جدا نمیشدن دولت خوب کاسبی برای خودش باز کرده ...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
جوانی هستم 37 ساله اهل تبریز ده روز نگذشته بود که عروس آوردم خانه که به من خیانت شد بخشیدمش بار دوم بار سوم بار چهارم بار پنجم اووووووه الان میخواهیم طلاق بگیریم توافقی لطفا منو راهنمای کنید فقط به خاطر پسرم صبر کردم که بزرگ بشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
کار ازاین حرفها گذشته اوضاع خیلی خراب مشاوره تمام پول
پس از مشاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
سلام خسته نباشيد. منم در حال گرفتن طلاق توافقيم الان نامه مشاور رو توي دفتر قضايي ثبت كرديم و گفتن منتظر اس ام اس دادگاه براي نوبت باشيم. كسي خبر داره چقد طول ميكشه تا نوبت بدن و اين فرصت ٣ ماهه چيه؟؟ يعني بعد جلسه دادگاه بايد ٣ ماهم ثبت كنيم بعد بريم دفترخانه؟؟؟ پزشك قانوني بعد جلسه دادگاه بايد برم؟؟
اگه ممكنه جواب بدين من خيلي عجله دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
قانون های ایران .... هیچ وقت طرف حق نیست همه چی شده پول پارتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
من 10 سال با همسرم زندگی کردم با تمام وجود برای زنگیم تلاش کردم ولی همسرم دنبال خیانت رفت و وقتی که فهمیدم باز هم ادامه داد باور کنید خیلی سخت است من هم دیگر تصمیم گرفتم از این زندگی برم.آخه مگه میشه با این مورد بسازی
حمیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
سلام. مشکل از نداشتن مهارتهای زندگی هست. ی جاهایی واقعا هیچ کدوم از طرفین ادمای بدی نیستن ولی نمیتونن با هم حرفاشونو بزنن یعنی مهارت لازم برای صحبت کردن با همو ندارن. از طرفیم صبر و گذشت کم شده... ایناها به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارن تا بتونن به درستی زندگی کنن.ولی خب وقتی هم که مشکلی پیش اومد با ز هم مشاوره مفید خواهد بود حتی اگه حرمتها از بین رفته باشه. امیدوارم کسایی که در فکر طلاق هستن به عاقبت اون بیشتر فکر کنن...
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
راه هایی برای یافتن حس خوشحالی و نشاط پس از طلاق

اگر به تازگی طلاق گرفته اید ، به سرعت متوجه خواهید شد که زندگی شما از بسیاری جهات ، هم خوب وهم بد تغییر کرده است . اگرچه پایان دادن به ازدواج دردناک است ، اما می توانید روزنه امید بخشی به تمام تجربیاتی که در انتظار شماست بیابید . یاد بگیرید که پس از طلاق خود را به عنوان یک فرد مجرد شناخته و خوشحال سازید و تصمیمات مثبتی برای آینده خود اتخاذ کنید .
امور مورد علاقه و مورد نفرت خود را به عنوان یک فرد مجرد به خوبی بشناسید . اگر سالها بود که به عنوان زوج متاهل زندگی می کردید ؛ ممکن است با هویت اصلی خود قطع ارتباط کرده باشید . از این زمان برای بازگشت به خودتان استفاده کنید . به یاد داشته باشید که خود را به فرد پیش از ازدواج و مورد علاقه خودتان تبدیل کنید .
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
راه هایی برای یافتن حس خوشحالی و نشاط پس از طلاق

اگر به تازگی طلاق گرفته اید ، به سرعت متوجه خواهید شد که زندگی شما از بسیاری جهات ، هم خوب وهم بد تغییر کرده است . اگرچه پایان دادن به ازدواج دردناک است ، اما می توانید روزنه امید بخشی به تمام تجربیاتی که در انتظار شماست بیابید . یاد بگیرید که پس از طلاق خود را به عنوان یک فرد مجرد شناخته و خوشحال سازید و تصمیمات مثبتی برای آینده خود اتخاذ کنید .
امور مورد علاقه و مورد نفرت خود را به عنوان یک فرد مجرد به خوبی بشناسید . اگر سالها بود که به عنوان زوج متاهل زندگی می کردید ؛ ممکن است با هویت اصلی خود قطع ارتباط کرده باشید . از این زمان برای بازگشت به خودتان استفاده کنید . به یاد داشته باشید که خود را به فرد پیش از ازدواج و مورد علاقه خودتان تبدیل کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
همهاینایی که گفتید چرت چرا بخودتون نمیاد همش دنبال بهانه و خودتون خلاص کردنید و ...
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
خدا لعنت کنه زن نمک به حروم رو
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
سلام من زنم رو دوست دارم ولی یه دعوا کوچک باعث سردی شده راهکاری پیدا نمیکنم که دلشو به دست بیارم کمک میکنید
فرهاد
|
United States
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
... هر روز یک قانون حساب نشده و بی پایه اثاث وصف شد برای جلوگیری از طلاق در حالی که آب از دم چشمه گل آلوده اینو رها کردن رفتن در خانه آخر که کار به استخوان رسیده و تمام پرده ها بین زن و مرد از بین رفته را میخواهند با مشاوره نجات دهند تازه آن هم با هزینه معلوم است در این میان منافع دیگران غیر از زن و شوهر بیشتر حفظ میشود
حالی از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است اگر مسئول دل سوزی داشتیم قبل ازدواج مشاوران حرفه ای را بکار میگرفتن تا با کمک آنها در ابتدا مغایرتها را تشخیص داده و زوج مناسب هم را برای ازدواج تشخیص و پیشنهاد دهند نه نوش دارو بعد مرگ سهراب این مشاوره دقیقا این است که یک مرده را با قرص مسکن بخواهند زنده کنند اگر نیروی متخصص سر کار بود حال ما اکنون این نبود و من الله توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
این قانون مهریه خیلی خیلی...
زنه میره با چند نفر رابطه جنسی داره بعدا میاد و مهریه میخواد لعنت بر .....
لیلا
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
سلام .من هم قانون جدید طلاق توافقی رو قبول ندارم واقعامسخرس حتما میخواید تواین 6ماه بابت هرمرحله پول بگیرید که چنین قانون مسخره ای رو وصف کردین این 3 یا 6ماه اوضاع طلاق رو 100 برابر بدتر میکنه وبدونید اینهمه مراجعه به طلاق همه از بی پولی واعتیاد این 6ماه فرصت رو به دولت بدین که مملکتو درست کنه نه به زن وشوهرا.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
سلام بنظرم وقتی یکی از طرفین اسم طلاق ومیارن دیگه موندنشون کنارهم اصلا درست نیست حالاهی بگید مشاوره به هردلیلی نمی تونن ادامه بدن اطلاق اتفاق اگر میگن بده ی جاهایی خیلی هم خوبه ماهم خوبه خودمونو بزاریم جایی کسی که میخواد راحت بشه حالابه هردلیلی تویی زندگیهابنظرم مشگل ازدوطرف هست که به جدایی میکشه فقط خانومها اقایون وقتی همسرتون بدون هیچ دلیلی هم ازشما میخوادکه جدابشید به نفع شماست راحت قبول کنید چون بعدا به خیانت خط میشه ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
به نظر من زن گرفتن تو این زمونه خیلی کار اشتباهیه من خودم هنوز تو جلسه حل اختلافم ولی از جلسه بعد دادگاهمون شروع میشه بعدشم خونواده خیلی شرطه باید نژاد درست باشه سکه دونه ای سه تومن من الان از کجا بیارم بدم
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
اگر پدر و مادر از هم جدا بشم و فرزندان به سن قانونی رسیده باشن و نخوان پدر مادرشون از هم جدا بشم باید چی کار کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
به نظر منم باید مهریرو بردارن بجاش یه سقف خسارت بزارن مثل دیه انسان بابا سکه هست لامسب هروزم قیمتش میره بالا دیگه عاقل ترین آدما هم با انصاف ترینشونم تو ازدواج دخترشو ۱۱۴ میزارن که با قیمت الان حدود ۳۰۰ ملیونه اخه نمیدونم من الان ۳۱۴ مهر خانم کردم تا کی باید زندانی این خانم بمونم اونم بره دنبال زندگیه جدیدش
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
حدودا دو هفته قبل اجرای احکام بودم برای رفع توقیفی ماشینم که زنم بخاطر مهریه توقیف کرده بود که این قضیه حل نشد ولی صحنه دلخراشی اونجا دیدم باورتون نمیشه از بس شلوغ بود و زنان بخاطر گران شدن سکه مهریه شونو گذاشته بودند به اجرا. یا حکم جلب دسشون بود یا فیش واریزی برا جلب گرفتن .
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
8ساله زندگی میکنم با یه بچه ولی با حقوق کارگری نه تفریحی نه مسافرتی نه خوشی هست دیگه هم من. هم خانومم از این زندگی خسته شدیم هرچی میریم جلو بدتر میشه. دیگه به اینجا رسیدیم که طلاق بگیریم خونه پدریامون برگردیم که بشه هزینه کم کرد به بچه بیشتر برسیم ولله قسم از پس خرج زندگی دیگه بر نمیایم
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
خدانابود کنه مادرزنمو که نشست زیر پای زنم که من قید خانواده پدرتو زدم توهم این کارو کن وزندگیمو نابود کرد بخدا این حق من نبود
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
نظر من اینکه زن گرفتن غلطه .... فقط مجرد باشد بهتره دراین وظعیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
من و همسرم این یک و سه ماهه عقدیم ...شوهرم الان گوشی من دستش بوده و رفته گوشیمو ریکاوری کرده و عکسای مجردی من رو آورده بالا ..حالا میگه نمیخوامت ولی من دوسش دارم البته خانوادشم خیلی دخالت میکنن الان نمیدونم چیکار کنم ..میشه کمکم کنید
نشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
طلاق خیلی سخته بخصوص اگه هنوزم شریک زندگیتو دوس داشته باشی اما اون نخواد ادامه بده شاید از روی اجبار
روژین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
من ده ساله ازدواج کردم یک دختر نه ساله دارم عقاید شوهرم مال قرن حجره روز به روز هم بدتر میشه زندگیمون رو زهر کرده بددهن و ایرادگیره بهم توهین میکنه فحش رکیک میده منو جلوی همه خارو خفیف کرده.دیگه تحملم تموم شده میخوام ازش طلاق بگیرم اما هیچ انگیزه ای برای بعد ندارم دخترم رو بهم نمیده از نظر مالی اصلا وضعم خوب نیست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
با این مشاوره بازی ها فقط ایجاد اشتغال برای یه مشت الاف می کنید و مردم رو سرکار ...وقتی یکی نمیتونه سازه ..خب نمیشه ..
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: