کد خبر: ۲۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 18
زنان به عنوان اصلی‌ترین عوامل موثر در سلامت جوامع همواره باید در مرکز توجه سیاستگذاران و مدیران ارشد کشور قرار گیرند و در هرگونه تصمیم گیری کلان الزاما" توجه به این قشر پراهمیت نباید مغفول بماند
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی فاطمه ناهیدی را به عنوان مشاور خود در امور زنان منصوب کرد.

به گزارش شفاآنلاین روز سه شنبه وزارت بهداشت، سعید نمکی در حکم خود خطاب به ناهیدی نوشت:‌ با توجه به تخصص سرکارعالی در زمینه بهداشت باروری انتظار می‌رود تلاش بی وقفه در بحث پراهمیت جمعیت با همراهی برادر گرامی جناب آقای دکتر اکبری مبذول فرمایید. 

 فعالیت‌های درخشانی در اکثر حوزه ها شروع شده و تا اصلاح سیاست‌های جمعیتی و رفع نگرانی مقام معظم رهبری و دولت محترم گام‌های باقیمانده زیادی را باید بپیماییم.  سلامت زنان، سیر دوران بارداری بی خطر، توسعه مراکز درمان ناباروری<sterility> و اعتلای فرهنگ فرزند آوری نیازمند کار عمیق فرهنگی و اجرائی در این عرصه است که امید است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در این حکم نوشت: زنان به عنوان اصلی‌ترین عوامل موثر در سلامت جوامع همواره باید در مرکز توجه سیاستگذاران و مدیران ارشد کشور قرار گیرند و در هرگونه تصمیم گیری کلان الزاما" توجه به این قشر پراهمیت نباید مغفول بماند. 

 لذا انتظار می رود جهت اهمیت بخشیدن به نقش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و به خصوص عرصه سلامت برای زنان کشورمان درون و برون از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جلب مشارکت درون‌بخشی و  بین بخشی برنامه ریزی های منسجمی را پیگیری فرمائید. بدیهی است در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود بازنگری در قوانین و ضوابط جاری در حمایت بیشتر از سلامت جسمی و معنوی زنان ضروری به نظر میرسد.

وی ادامه داد: مشارکت زنان در نظام سلامت با توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در عصر کنونی بسیار حائز اهمیت است.  رویکرد جدید و پروژه «هرخانه یک پایگاه سلامت»  را با تکیه بر نقش تاثیرگذار زنان به عنوان محور خانواده‌ها و سفیران سلامت کشور آغاز کرده‌ایم. 

همکاری و نظارت مستمر در اجرای پروژه مذکور علاوه بر تقویت نقش زنان در سلامت پشتوانه بی بدیلی برای ماندگاری و اعتلای شاخص‌های بهداشتی کشور خواهد بود. تعداد زیادی از بانوان ارجمند به عنوان همکاران عزیزمان در مراکز بهداشتی درمانی شبانه روز به مردم شریف کشورمان ارائه خدمت می‌کنند. 

از سوی دیگر درصد بالایی از دانشجویان علوم پزشکی کشور به دختران و زنان هوشمندی تعلق دارد که آینده نظام سلامت در گروی سلامت جسم و روح آنهاست. 

رسیدگی به وضعیت جسمی، روانی و معیشتی آنها ضرورت اجتناب ناپذیریست که انتظار می‌رود سرکار عالی با مشارکت معاونان ذیربط بدان پرداخته و با شیوه‌های مختلف به خصوص با بررسی وضعیت از نزدیک در راستای ارتقای کیفیت زندگی، معیشت و شرایط جسمی و روحی ایشان اقدام و نتیجه را به اینجانب گزارش فرمایید.

نمکی نوشت: تطبیق فضای ارائه خدمت بانوان عزیز با مقتضیات مورد انتظار ایشان از یکسو و رعایت موازین قانونی، شرعی و عرفی مقوله پراهمیت دیگریست که نیازمند مداقه، بازنگری و پیگیری مستمر است که با تلاش بی‌وقفه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اجرایی محقق خواهد شد.

 از سرکار عالی به عنوان بانوی گرانقدری که علاوه بر کسب امتیازات علمی و فرهنگی، افتخار جانبازی و اسارت دوران دفاع مقدس را کسب نموده‌اید انتظار دارم از این ظرفیت ناب و تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و احیای ارزش‌های بی بدیل دفاع مقدس و با رویکردی مبتنی بر صبر، نرم خویی، مهربانی و کار فرهنگی سازمان یافته و مستمر در ترمیم گسست‌های گذشته و ایجاد پیوند درون جوش بانوان همکارمان با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی به خصوص در محیط فعالیت بکوشید.

پیش از این ساره محمدی مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده بود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: