کد خبر: ۱۱۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 11
شفا آنلاین>سلامت>پرداخت کارانه پزشکان بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر کل بیمه سلامت استان فارس به دلیل بدهی است که این بدهی شامل طلب هریک از این دو سازمان از دیگری است.

به گزارش شفا آنلاین،هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بدهی بیمه به این دانشگاه سخن می گوید و هم مدیرکل بیمه سلامت استان فارس اعلام می کند که دانشگاه علوم پزشکی به ما بدهی دارد و عصاره این بحث این است که همانطور که بیمه سلامت به برخی دانشگاه ها و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهی دارد، وزارت بهداشت و مجموعه دولت هم به بیمه سلامت ایران بدهی دارند.
بدهی این سازمان به سازمان دیگر موجب بروز مشکلاتی از جمله تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیمه ها 550 میلیارد تومان به این دانشگاه بدهکارند گفت:همین بدقولی ها وعدم پرداخت بدهی ها باعث شده که ما نیز در ایفای تعهدات و پرداخت کارانه پزشکان و متخصصان و کادر بهداشت و درمان دچار مشکل شویم و این روند با تاخیر همراه شود .
دکتر محمد هادی ایمانیه اظهار داشت: اغلب بیمه ها به ویژه بیمه سلامت ایران در زمینه پرداخت بدهی های خود دچار بدعهدی و تاخیر هستند ، بسیاری از آنها بدهی میلیاردی به بیمارستان های ما دارند ، شرایط به گونه ای است که ما با سیلی صورت خود را سرخ می کنیم و برای اعطای خدمات برخی بیمارستان ها و قبول تعهد بیمه ها ریش گرو می گذاریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : اخیرا دولت قولی مبنی بر کمک به بیمه سلامت ایران ابراز داشته و ما امیدواریم از محل این کمک ها بدهی بیمه ها به دانشگاه پرداخت شود تا در ایفای تعهدات و پرداخت کارانه کارکنان نیز گشایشی حاصل شود .
ایمانیه افزود: بیمه نیروهای مسلح و بیمه تامین اجتماعی نیز بدهی هایی دارند اما غالب بدهی متعلق به بیمه سلامت ایران است که از مرکز می بایست در آن تحول ایجاد شود .

**پرداخت کارانه به پزشکان با پرداخت نجومی فرق دارد
وی در باره برخی کارانه هایی که به متخصصین و پزشکان فوق تخصص پرداخت می شود گفت: کسانی که به دنبال فیش ها و حقوق های نجومی هستند نباید این پرداخت ها را با پرداخت های نجومی اشتباه بگیرند، پرداخت کارانه به متخصصین هر چند ارقام میلیونی دارد اما صرفا گوشه ای اندک از خدمات ارزنده این قشر را جبران می کند ، برخی از پزشکان و متخصصین دانشگاهی و اعضای هیات علمی و کسانی که بیرون از دانشگاه و بیمارستان های ما مطب ندارند و استفاده اختصاصی از تخصص خود نمی کنند اگر در این شرایط نبودند و برای خودشان در بیرون از دانشگاه و خارج از سیستم دولتی کار می کردند ده ها برابر کارانه ای که ما به آنها پرداخت می کنیم درآمد داشتند .
وی اضافه کرد : پزشکان و متخصصین و کسانی که در حوزه بالینی فعالیت می کنند در برابر فعالیت های خود علاوه بر حقوق، باید کارانه دریافت کنند، دریافت کارانه در مقابل کاری است که متخصصین و پزشکان برای پذیرش و معاینه و درمان بیماران انجام می دهند ، این افراد در واقع بخشی از وقت و انرژی خود را که می توانستند صرف تفریح و استراحت و امور دیگر بکنند به دانشگاه و به بیماران اختصاص داده اند .
ایمانیه در باره حق مدیریت و پرداخت وزارت بهداشت و درمان به روسای دانشگاه ها از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قانون پرداخت چهار میلیون تومان را دراین عرصه پیش بینی کرده است، این در حالی است که مدیریت یک واحد دانشگاهی و بهداشتی درمانی به مراتب سخت تر ، حساس تر و مهمتر از برخی از حوزه های مدیریت است که فیش های نجومی و حقوق های کلان میلیونی آن رسانه ای شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همه پرداخت ها و دریافت ها در حوزه پزشکی تحت کنترل و نظارت بازرسان و دستگاه های نظارتی قرار داد گفت : از سازمان بازرسی هم اخیرا بررسی ویژه ای روی پرداخت ها و حقوق های طیف پزشکی و متخصصین انجام شده است و نتیجه همه این بررسی ها سربلندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، اجرای قانون و حرکت بر مدار مقررات بوده است .

**هم بدهکار، هم بستانکار
دکتر محمدرضا ممتحن مدیر کل بیمه سلامت استان فارس نیز اظهار داشت: همانطور که بیمه سلامت به برخی دانشگاه ها و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهی دارد، وزارت بهداشت و مجموعه دولت هم به بیمه سلامت ایران رقمی بالغ بر شش هزار میلیارد تومان بدهی دارندو
او ادامه داد: در صورت تامین این مبالغ و پرداخت آن قطعا بیمه می تواند بدهی دانشگاه ها را پرداخت کند وتاخیری در مطالبات پیش نیاید .
وی بابیان اینکه درمجموع موضوع باید در سطح کلان کشور حل و فصل شود گفت : ما با دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعامل خوب و روابط حسنه ای داریم و در مجموع سعی کرده ایم در حد توان قسمتی از مطالبات دانشگاه را پرداخت کنیم و چشم امید به دستور اخیر رییس جمهوری داریم که برای قسمتی از مطالبات بیمه سلامت صادر شده و امید است با طرح دوفوریتی آن بتوانیم شاهد گشایش بیشتر دراین زمینه باشیم .
مدیر کل بیمه سلامت استان فارس اضافه کرد : در یک ماه گذشته نیز اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است و سازمان مدیریت برای پرداخت بخشی از بدهی دولت به بیمه سلامت گشایشی ایجاد کرده است ، همچنین 500 میلیارد ریال در 50 روز گذشته از سوی بیمه سلامت ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین اعتبار و پرداخت شده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
ای کاش کسی پیدا می شد از مشکلات وحق و حقوق بر باد رفته ی بهورزان و پرستاران دفاع می کرد.
متخصص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
من به عنوان متخصص طرح تحول چند تا سوال از وزیر دارم.۱چرا تعرفه سونوگرافی متخصص رادیولوژی بدون کشیک و استرس مریض ۷برابر ویزیت سایر متخصصین هست؟تازه در بخش دولتی هزینه دستگاه و پرسنل با دولت است.۲چرا از بیت المال به رادیولوژیست بابت هر عکسی که در بیمارستان سایر پزشکان درخواست میدهند و خودشان عکس را میبینند به متخصص رادیولوژیست کارانه میدهید؟مگر رادیولوژیست اصلا عکسها را دیده؟؟۳.چرا به متخصص زنان که در منزلش استراحت کرده همان شب ماما زایمان طبیعی انجام داده و فردای کشیک متخصص زنان فقط برگه را مهر کرده۲۵کا هدیه میدهید.؟یعنی برای زایمان ماما ۲۵تا۹۲۰۰تومان به جراح زنان که اصلا حضور نداشته هدیه میدهید.چرا کارانه زنان و رادیولوژی هر ماه پنجاه میلیون تومانه.اما کارانه متخصص بیهوشی با اونهمه استرس ۴میلیون تومانه؟چرا کارانه ناچیز سایر متخصصین را اصرار دارید همزمان با کارانه نجومی رادیولوژی و زنان پرداخت کنید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: