کد خبر: ۱۱۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>اجتماعی>پیکرعباس کیارستمی دیروزازمقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضورپرشمار مردم، هنرمندان و برخی چهره‌های سیاسی و فرهنگی به‌ سوی آرامگاه ابدی بدرقه شد.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید    برخلاف اغلب مراسم‌های این چنینی این برنامه با برنامه‌ریزی و نسبتا منظم برگزار شد.

        اصغر فرهادی کارگردان برگزیده اسکار«به عنوان هنرمندی که می‌تواند امانتی را که کیارستمی به او سپرده به خوبی حفظ و صیانت کند» برای ایراد سخن دعوت شد. اوگفت: «آقای کیارستمی نازنین، سلام.باورم نمی‌شود چند هفته پس از آخرین دیدارمان، امروز در میان این جمع ایستاده‌ام تا به بهانه سفر بی‌بازگشتتان این جملات را به زبان بیاورم. این روزها درباره شما بسیار گفته‌اند و گفته‌ایم. هرچند دیر، بسیار دیر.اما من امروز اینجا ایستاده‌ام تا صمیمانه از شما سپاسگزاری کنم.»

       مسعود کیمیایی به دلیل ناخوش بودن احوالش خیلی کوتاه سخن گفت و در جمله‌ای کیارستمی را چهره‌ای ماندگار و به اندازه تاریخ ماندنی دانست.

       احمد کیارستمی فرزند بزرگ عباس کیارستمی که به تازگی به ایران برگشته است، اظهار کرد:«در این سال‌هایی که از پدرم کمتر کار در اینجا به نمایش درآمد کم دیده بودم گله کند ولی چند سال قبل که مراسم بزرگداشتی برایش در ایران برپا شد، گفت آدم این همه فستیوال در دنیا می‌رود اما آنچه در خانه خودش باشد چیز دیگری است. اگر او بود و می‌دید که مردم چه محبتی نشان می‌دهند، حتما به او می‌چسبید.»

دکتر 93ساله نمی توانست عمل کند
       با گذشت هشت روز از فوت کارگردان صاحب سبک سینمای ایران در بیمارستان مونتسوریس پاریس و انجام مراسم خاکسپاری او بررسی پرونده قصور پزشکی در روند درمان او همچنان به قوت خود باقی است. حسن هاشمی وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی به ایسنا گفت: «در زمینه پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی سازمان نظام پزشکی ورود پیدا کرده و حتما آن را بررسی کرده و به اطلاع عموم می‌رساند.

در عین حال از خانواده آقای کیارستمی درخواست کردیم که در این رسیدگی با ما همراهی کنند. بنابراین وزارت بهداشت حضوری جدی در این رسیدگی خواهد داشت، اما وظیفه ذاتی و قانونی در این زمینه بر عهده سازمان نظام پزشکی است.» همچنین ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به برخی اظهار نظرها در زمینه انجام عمل جراحی عباس کیارستمی توسط پسر جراحی که قرار بوده او را عمل کند، گفت: «خواهش می‌کنم تمام کسانی که در این زمینه اظهار نظر می‌کنند، گفته‌هایشان به صورت مستند باشد. اخیرا شاهد بودیم که یکی از همکاران پزشک عمومی ما درباره نحوه درمان آقای کیارستمی اظهار نظرهایی کرده بود که بعد از آن خودشان اعلام کردند که من بر اساس شنیده‌هایم از پزشک و غیر پزشک این صحبت‌ها را کرده بودم که از این همکار به دلیل شجاعتی که داشتند تشکر می‌کنیم.»

 او خطاب به افرادی که در این زمینه بدون ارائه مستندات اظهار نظر می‌کنند، افزود: «بگذارید کاری که درست است، انجام شود. باید بگویم که علی محمد میر پدرهمکارمان که عمل آقای کیارستمی را انجام دادند از اساتید جراحی هستند و ۹۳ سال‌شان است و ۱۵ سال است که جراحی انجام نمی‌دهند. بنابراین باید بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنیم.»

 قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی هم درباره‌ نتیجه آخرین بررسی‌ها در زمینه‌ پرونده‌ پزشکی عباس کیارستمی از تشکیل کمیسیون کارشناسی ویژه برای اعلام نظر قطعی درباره‌ این پرونده خبر داد.

اولین جلسه کمیسیون کارشناسی تخصصی: چهارشنبه
       محسن خلیلی هم درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی به ایسنا گفت:« اولین جلسه مشترک نظام‌پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت در زمینه بررسی پرونده پزشکی آقای کیارستمی صبح روز شنبه تشکیل شد و در این جلسه نماینده‌ قوه قضاییه و نماینده وزیر دادگستری نیز حضور داشتند و تصمیم بر این شد که کمیسیون کارشناسی تخصصی و ویژه‌ای متشکل از اساتید متخصص برای بررسی پرونده پزشکی این کارگردان کشورمان شکل بگیرد.» او با بیان اینکه در این جلسه اساتیدی که قرار است در این کمیسیون حضور داشته باشند انتخاب شده‌اند، افزود:« بر این اساس، روز چهارشنبه 23 تیرماه ساعت 7:30 صبح اولین جلسه کمیسیون کارشناسی تخصصی و ویژه‌ برگزار می‌شود و احکام اعضای این کمیسیون نیز نهایتاً تا روز بعد صادر می‌شود. این افراد از اساتید مطرح کشور در رشته‌هایی هستند که مرحوم کیارستمی در آن‌ها تحت درمان بودند.» او درباره زمان به نتیجه رسیدن این بررسی‌ها و اعلام نظر قطعی درباره آن، گفت:« با توجه به اینکه طول درمان و بستری استاد کیارستمی زیاد بوده و مسائل باید به صورت ریز بررسی شود، سعی می‌کنیم نهایتاً ظرف یک ماه آینده نتیجه قطعی و کارشناسی کمیسیون اعلام شود و سپس مراحل قانونی آن هم طی شود.» بشیر خالقی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس هم گفت: «این کمیسیون از طریق مسئوولان وزارت بهداشت و شخص وزیر پیگیر پرونده عباس کیارستمی خواهد بود و از نظر ما باید اثبات شود آیا قصوری در روند درمان از سوی کادر پزشکی صورت گرفته یا نه.»

       او افزود: «مراحل تشخیصی در خصوص علت فوت درصورت موافقت خانواده ایشان باید به سرعت انجام شود و من به خانواده ایشان عرض می‌کنم که حتما موضوع مطرح شده در سطح کشور را در صورت صحت پیگیری کنند و شکایتی را مطرح نمایند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز در کنار خانواده ایشان برای روشن شدن علت مرگ این هنرمند خواهد بود.»

       در همین راستا نظام پزشکی ایران از فرانسه درباره پرونده کیارستمی درخواست کرد.

       رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دکترPatrick Boue رییس نظام پزشکی فرانسه خواستار همکاری دو جانبه جهت روشن شدن زوایای فوت کیارستمی، کارگردان شهیر ایرانی شد.

پاسخ پزشک معالج فرانسوی کیارستمی
       خبرنگار سپید جهت پیگیری این پرونده با بریس گایه رئیس دپارتمان پزشکی و جراحی بیماری‌های گوارشی و پزشک متخصص عباس کیارستمی در بیمارستان مونتسوریس فرانسه صحبت کرد او از ارسال گزارش امور بیمارستانی عباس کیارستمی در فرانسه به خانواده او خبر داد. این فوق تخصص کولورکتال در پاسخ درباره وضعیت جنرال کارگردان اثر«طعم گیلاس» در فرانسه پاسخی نداد و گفت:«در فرانسه مرسوم نیست که پزشکان درباره بیمارانشان نقطه‌نظر رسمی اعلام کنند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: