کد خبر: ۱۱۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>سلامت>نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران با هدف بررسی سرطان های عصبی مغز و نخاع و ارائه روش های نوین درمانی با حضور محققان و جراحان مغز و اعصاب از سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دبیر علمی نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران گفت: در این کنگره سرطان های عصبی مغز و نخاع از دیدگاه متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، گوش، گلو و بینی، خون و سرطان بالینی و اطفال، فوق تخصص غدد، بیهوشی، رادیولوژی و انکولوژی، پزشکی قانونی، رادیوتراپی، ارتوپدی، پاتولوژی، پزشکی هسته ای، متخصصان داخلی، فیزیوتراپی، روانپزشکان و کارشناسان پرستاری بررسی می شود.
دکتر حسام عبدالحسین پور اظهار کرد: در این کنگره دو روزه همچنین در مورد روش های نوین درمان و تشخیص تومورهایی که در ناحیه مغز و نخاع به وجود می آیند، بحث و تبادل نظر خواهد شد تا بهترین درمانی که می توان برای بیماران انجام داد، معرفی شود.
وی گفت: تومورهای مغز و نخاع یکی از شایعترین تومورها به شمار می روند و برخی از انواع آنها در بین کودکان در رده دوم و سوم علل مرگ و میر قرار دارند.
عبدالحسین پور افزود: تعداد بسیار زیادی از تومورهای اولیه ای که در مغز و نخاع به وجود می آیند، تومورهایی هستند که متاستاز می دهند؛ به عنوان مثال تومورهایی که به علت سرطان ریه، کلیه یا سینه ایجاد می شوند و متاستاز می دهند، مغز و نخاع را درگیر می کنند و می توانند عوارض بسیار زیاد و غیرقابل بازگشتی برای بیمار ایجاد کنند اما اگر درمان به موقع و مناسبی انجام شود، نه تنها طول عمر مفید بیمار افزایش می یابد، بلکه زندگی بعد از درمان او راحت تر می شود.
وی با بیان اینکه جراحی مغز و اعصاب در ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است، ادامه داد: در سال های اخیر همگام با پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه انکولوژی و رادیوتراپی پیشرفت داشته ایم و متخصصان ایرانی با توانایی بالا و امکانات بسیار پیشرفته همه نوع جراحی را در کشور انجام می دهند.
نخستین کنگره نوروانکولوژی ایران در روزهای 23 و 24 تیرماه در مرکز همایش های بیمارستان بوعلی برگزار می شود.
برچسب ها: تومور ، مغز ، مرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: