کد خبر: ۱۱۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 09
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون سازمان نظام روانشناسی با اشاره به نبود غربالگری سلامت روان در مدارس گفت: متاسفانه کارشناسان فیزیک و شیمی در مدارس کار مشاوره دانش آموزان را برعهده گرفته اند .
به گزارش شفا آنلاین،محمد حاتمی افزود: از 124 هزار مدرسه موجود فقط 20 هزار مدرسه، مشاور روانشناسی دارند که از آن 20 هزار نفر مشاور نیز 15 هزار نفر آنان احکامشان تدریس فیزیک و شیمی و دیگر دروس است اما حکم آنان را به نام مشاور مدرسه زده اند و در اصل فقط پنج هزار نفر آنان ، حقیقتا روانشناس یا مشاور هستند.
وی تاکید کرد: طبق قانون، کودک مبتلا به اختلال روان یا ناسازگاری باید در یک مدرسه خاص تحصیل کند . اما اکنون بیش از سه تا چهار میلیون دانش آموز با این شرایط در مدارس عادی تحصیل می کنند.
معاون سازمان نظام روانشناسی ادامه داد: بدیهی است که این دانش آموزان نمی توانند با کودکان معمولی ، رقابت داشته و مانند آنان ، نقش پذیری داشته باشند.
حاتمی تصریح کرد: این شرایط منجر به فرار دانش آموزان از مدرسه می شود و دانش آموزان دچار رفتارهای پرخطر و ضداجتماعی شود اما متاسفانه آموزش و پرورش این دانش آموزان را غربالگری نمی کند و برنامه های غربالگری آنها محدود به اجرای برنامه هایی مانند طرح بینایی سنجی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: