کد خبر: ۱۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>اجتماعی> کارشناس پیشگیری از جرایم سایبری در فضای مجازی پلیس فتای خوزستان در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی از طریق پیامک و یا تماس های تلفنی هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین،ستوان دوم ویسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: در سال های اخیر کلاهبرداری از طریق پیامک و شماره تلفن در قالب برنده شدن در رادیو قرآن، جوان و یا فردا رواج یافته که کلاهبردان از شما درخواست شماره حساب کرده و با ترفندهای خاص شما را به سمت عابر بانک و صفحات جعلی رجوع می دهند که از این طریق اطلاعات شخصی حساب شما را برداشت می کنند.
وی تاکید کرد: برای انتقال و واریز وجه به حساب، به هیچ اطلاعاتی به جز شماره کارت 16رقمی نیاز نیست و مراجعه به دستگاه عابر بانک نیز لازم نیست.
ویسی ادامه داد: همچنین برای اطمینان از واقعی بودن شماره تماس گرفته شده می توانید با شماره 32188352 پلیس فتا تماس گرفته و از صحیح بودن آن اطمینان پیدا کنید.
این کارشناس تصریح کرد: و اگر موفق به تماس نشدید باید مراقب باشید که اطلاعات شخصی از شما نگیرد چون بعد از چند وقت با همین اطلاعات، اعتماد سازی می کند.
وی اضافه کرد: افراد با رعایت این نکات، تا بالای 90درصد درگیر کلاهبرداری های پیامکی و تلفنی نمی شوند و البته باید بدانید افراد کلاهبردار خبره و باهوش هستند و حتی افراد با سواد هم گرفتار می شوند.
ویسی همچنین با اشاره به اینکه در دو ماهه گذشته در استان دو نمونه صفحه جعلی برای پرداخت یارانه شناسایی شد ادامه داد: با پیامک به برخی افراد اعلام می شد در صورت وارد نکردن اطلاعات در این صفحات یارانه قطع می شود که متاسفانه عده ای فریب خوردند.
این کارشناس پیشگیری از جرایم سایبری در فضای مجازی پلیس فتای خوزستان اظهار کرد: اگر با اینگونه سایت ها و صفحات جعلی مواجه شدید یکبار اطلاعات غلط وارد کنید اگر سایت اصلی باشد اطلاعات را ثبت نمی کند و ایراد می گیرد در غیر این صورت اطلاعات را ثبت می کند.
وی همچنین در خصوص کپی اطلاعات کارت های اعتباری گفت: از آنجایی که دستگاه کارت خوان بیشتر فروشندگان برای مشتریان قابل رویت نیست می تواند تهدید آمیز باشد چون ممکن است از یک دستگاه کوچک برای کپی و ذخیره اطلاعات کارت شما استفاده کند و یک کارت مشابه تولید کنند.
ویسی تصریح کرد: پس تا حد امکان باید خودمان کارت بکشیم و یا کارت کشیدن فروشنده را رویت کنیم.
این کارشناس پیشنهاد کرد که هفته ای یکبار رمز خود را تغییر دهید و برای همه کارتها یک رمز مشابه قرار ندهید.
وی خاطرنشان کرد: انتشار مسائل ضدارزشی و توهین به سران مملکتی در فضای مجازی می تواند مجرمانه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: