کد خبر: ۱۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل هواشناسی استان گیلان از ورود توده هوای سرد و بارانی از طرف غرب از شنبه هفته آینده به این استان خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،بهمن کمانگر بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر گیلان با اشاره به وجود توده هوای خنک در روزهای گذشته در استان اظهار کرد: توده هوای مذکور سبب بارندگی پراکنده رگباری در مناطق مختلف گیلان شده است.

وی به خروج توده هوای سرد به طور کامل از گیلان در روز جاری اشاره کرد و افزود: روز شنبه هوای آینده یک توده هوای سرد و بارانی از طرف غرب وارد منطقه می‌شود و به تدریج تمام استان را دربرمی‌گیرد.

به گفته کمانگر، بیشترین میزان بارندگی توده هوای سرد مذکور در مناطق مرکزی گیلان پیش‌بینی شده است.

* مهار آتش برج طاووس در 5 ساعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به آتش‌سوزی مهیب در برج طاووس در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی مذکور با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و آتش‌نشانی‌های شهرهای منطقه مهار شده است.

حجت شعبان‌پور، مهار آتش‌سوزی در برج طاووس در مدت پنج ساعت عنوان کرد و افزود: اگر آتش‌سوزی برج طاووس به برج‌های دیگر منطقه آزاد انزلی سرایت می‌کرد امکان ایجاد بحران ملی وجود داشت و این امر مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در ساعت 10 و 20 دقیقه صبح آغاز شد، تصریح کرد: 80 درصد از آتش‌سوزی تا ساعت 1.5 ظهر مهار شد و تا ساعت 3.5 لکه‌گیری آتش‌سوزی باقی‌مانده به اتمام رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه به ورود گردشگران در تعطیلات عید فطر به استان اشاره کرد و یادآور شد: از ورود انبوه گردشگران به گیلان اطلاع کامل داشتیم و جلسه‌های شورای هماهنگی ترافیک استان، کمیسیون ایمنی راه‌های گیلان و ستاد تسهیلات سفر استان را برگزار کردیم.

شعبان‌پور با اشاره به لغو مرخصی تمام فرمانداران، بخشداران و شهرداران گیلان، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با پلیس راه و راهور، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و ... انجام شده است.

وی، اوج ورود گردشگران به گیلان را پس از نماز عید فطر خواند و اظهار کرد: خودروهای ورودی در تونل منجیل با ترافیک سنگین مواجه شدند و تنها راه برون‌رفت از این وضعیت تامین اعتبارات لازم برای اتمام 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه مسؤولان استانی به وظیفه خود عمل کردند، تصریح کرد: آزادراه رشت ـ قزوین گنجایش حجم انبوه خودروها را ندارد و از گردشگران می‌خواهیم برای خروج از گیلان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: