کد خبر: ۱۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در سال گذشته حتی یک ریال از منابع تامین بالگرد برای جمعیت هلال احمر، پرداخت نشد.

به گزارش  شفا آنلاین، حسینعلی شهریاری، از وضعیت نامناسب اورژانس هوایی کشور انتقاد و بر لزوم  تقویت آن تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه گسترش خدمات اورژانس هوایی، کاهش عوارض ناشی از حوادث ترافیکی و غیرترافیکی را که سلامتی مردم را به صورت جدی تهدید می کند، به همراه خواهد داشت، بنابراین تقویت اورژانس هوایی برای انتقال سریع بیمار و مصدوم بسیار حائز اهمیت است.

وی، گسترش خدمات اورژانس هوایی کشور را برای حفظ سلامت بیماران و مصدومان جاده ای ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به حجم بالای تصادفات رانندگی، وسعت بالای جاده ها و صعب العبور بودن برخی مناطق، گسترش خدمات اورژانس هوایی امری لازم است که دولت باید به صورت جدی به آن توجه داشته باشد.

شهریاری با انتقاد از اینکه در رابطه با اورژانس هوایی به صورت جدی مشکل داریم، ادامه داد: مشکلات این حوزه به حدی است که طبق اظهارات رئیس جمعیت هلال احمر شرایط خرید بالگرد در پسابرجام برای کشور نیز سخت شده البته بالگردهای اورژانس هوایی بالگردهای مخصوصی هستند که تنها برای خدمات رسانی اورژانس هوایی از آنها استفاده می شود.

بالگردهای هلال احمر مناسب اورژانس هوایی نیست

وی با تاکید بر اینکه بالگردهای هلال احمر مناسب امداد هوایی است نه اورژانس هوایی، تصریح کرد: متاسفانه این بالگردها نقش اورژانس هوایی را نمی توانند به درستی ایفا نمایند؛ البته اورژانس هوایی هیچ گونه بالگردی در اختیار ندارد و حتی بالگردهایی که در حال حاضر در اختیار دارد، تنها در قالب خرید خدمت از مراکز نظامی است که این بالگردها نیز برای خدمات رسانی به مصدومان طراحی نشده اند در حالی که بالگردهای اورژانس برای پرواز در شب طراحی شده و امکانات ویژه و مناسبی دارند.

شهریاری ادامه داد: البته استفاده از بالگردهای مراکز نظامی نیز سختی خود را دارد زیرا این مراکز به واسطه ماموریت های خاصی که دارند به طور مداوم به این بالگردها برای انجام ماموریت های خود نیاز دارند.

ضرورت تامین منابع مالی برای تجهیز اورژانس هوایی کشور

وی بر ضرورت تامین منابع مالی برای تجهیز اورژانس هوایی کشور تاکید کرد و افزود: از آنجایی که محدودیت اعتبارات موجب عدم تجهیز اورژانس هوایی شده بنابراین نیاز است دولت با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تامین بالگردهای امدادی و آمبولانس هوایی مجهز اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: در همین راستا مجلس در بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد برای جمعیت هلال احمر و ۱۰۰ میلیارد برای هوانیروز پیش بینی کرده البته این موضوع در حالی تحقق پیدا می کند که دولت نسبت به تامین اعتبارت لازم اقدام کند؛ چرا که در سال گذشته حتی یک ریال از منابعی که برای تامین بالگرد برای جمعیت هلال احمر در بودجه ۹۴ ذکر شده بود از سوی دولت به این دستگاه پرداخت نشد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: