کد خبر: ۱۱۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>اجتماعی>پایتخت‌نشینان در سه شب لیالی قدر با ثبت 4488 واحد خون اهدایی‏، بار دیگر عزم و همت عاشقانه خود را برای نجات جان بیماران نیازمند به خون‏، به نمایش گذاشتند.
به گزارش شفا آنلاین،  5 هزار و 160 شهروند تهرانی در شبهای قدر ماه مبارک رمضان امسال با حضور در صف داوطلبان اهدای خون نشان دادند که مثل همیشه ایام و لحظه‌هایی که نیاز به انسانیت و ایثار باشد‏‏، می‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.

حاصل این حضور انسانی و آرمانی در هشت مرکز اهدای خون پایتخت در شب‌های قدر، ثبت 4 هزار و 488  واحد خون اهدایی برای نجات جان بیماران نیازمند بود که خانم‌ها با سهم چهار درصدی و آقایان با نقش 96 درصدی در این امر انسان‌دوستانه مشارکت داشتند.

در این شب‌ها یکهزار و 636 اهداکننده مستمر خون توانستند 36 درصد از جامعه آماری اهداکنندگان خون شب‌های قدر پایتخت را تشکیل دهند و 11 هزار و 55 نفر با سهم 25 درصدی از این مشارکت انسانی‏، برای اولین بار به خانواده بزرگ اهداکنندگان خون پیوستند و زندگی را با بیماران نیازمند به اشتراک گذاشتند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران‏، آمار تفکیکی میزان اهدای خون در لیالی قدر پایتخت این گونه است که در شب اول قدر‏، جمعه چهارم تیر 1395 تهرانی‌ها 1343 بار به یاری بیماران شتافتند، یکشنبه ششم تیر 1395 و در دومین شب قدر 1643 شهروند تهرانی نام خود را در بین اهداکنندگان لیله‌القدری امسال ثبت کردند و در آخرین شب قدر‏، 1502 نفر سه شنبه هشتم تیر 1395 خون اهدا کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: