کد خبر: ۱۱۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از افزایش شهریه مهد‌های کودک از 7 تا 15 درصد خبر داد.

محمد نفریه  با اشاره به اینکه افزایش شهریه‌ها از ابتدای تیر ماه امسال اعمال می‌شود، گفت: میانگین افزایش شهر یه‌های همه مهدها (مشروط، یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره) در گروه سنی شیر خوار 14 درصد و سایر گروه  های سنی 13 در صد اعلام شده است. وی افزود: این در حالی است که کمتر از 20 درصد کودکان مهد، زیر دو سال هستند. نفریه ادامه داد: طبیعی است که کودکان شیر خوار نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارند، از این‌رو شهر یه‌ آنها از سایر گروه های سنی بیشتراست.

وی درباره اینکه چه مهد‌هایی مشروط نامیده می‌شود،گفت: آن دسته از مهد‌هایی که بتازگی راه‌اندازی شده‌اند و هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند مهد‌های مشروط هستند. وی همچنین افزود: ستاره‌بندی مهدها ربطی به افزایش شهریه ندارد واگر مهدکودکی ارتقا پیدا کند درصدی به شهریه آن اضافه خواهد شد.


به گزارش شفا آنلاین،به گفته مدیر کل امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی، در حال حاضر کمترین مبلغ شهریه برای یک مهد کودک تمام وقت بدون احتساب صبحانه وناهار، در شهرستانها 75 هزار و 100 تومان است وبیشترین میزان شهریه در شمیرانات استان تهران به مبلغ 344 هزار و96 تومان دریافت می‌شود.اگر مهد کودکی صبحانه وناهار داشته باشد ماهانه مبلغ 70 هزار تومان می‌تواند علاوه بر شهریه ثابت دریافت کند.

نفریه خاطرنشان کرد: هر مهد کودکی مجاز است 5 برنامه فوق ارائه دهد که به ازای هر برنامه 5 درصد به شهریه ثابت آن افزوده می‌شود.البته الزامی برای گذراندن دوره‌ها نیست و والدین در صورت تمایل می‌توانند کودک خود را در این برنامه‌ها ثبت‌نام کنند.

وی بیان داشت: درحال حاضر از 17 هزار مهد کودک کشور 40 درصد دو ستاره و 10 درصد سه ستاره هستند و 50 درصد نیز یک ستاره و مشروطند.

نفریه تعداد کودکان مهد‌های کودک را 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته 5 درصد از مهدهای کودک تخلف داشتند که با آنها برخورد شد.

به گفته وی، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف به وسیله پیامک «300001233» مورد تخلف را اعلام کنند تا پیگیری و با آنها برخورد شود.  ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: