کد خبر: ۱۱۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵ - 2016June 27
شفا آنلاین>اجتماعی>به کارزار کشوری برای انتخاب نهایی کاندیداهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم.
به گزارش شفا آنلاین،کمپین‌های تبلیغاتی کاندیداها پر هستند از وعده‌های مختلف، از بهداشت و درمان گرفته تا اقتصاد و امنیت ملی.    در این میان یک نظرسنجی ملی نشان می‌دهد، در صورت انتخاب هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، این افراد احتمالا کمتر به موضوع در سایه قرار گرفته بهداشت کودکان توجه خواهند کرد.

       در ماه مه 2016، از بزرگسالان آمریکایی خواسته شد تا 3 اولویتی را که از نظر آن‌ها ریاست جمهوری آینده آمریکا باید در این سال به آن بپردازد مشخص کنند. انتخاب 50درصد یا بیشتر از پاسخ‌دهندگان آزار و اذیت و غفلت، مصرف الکل، کشیدن سیگار و مواد مخدر، تغذیه، گرسنگی و چاقی بود. نتایج این نظرسنجی هفته قبل مرکز نظرسنجی درباره بهداشت کودکان در دانشگاه میشیگان منتشر شد.

       ماتیو دیویس، یکی از کارشناسانی که با طرح همکاری می‌کند، می‌گوید: «بهداشت کودکان لزوما از موضوعات مهم مطرح‌شده از سوی کاندیداها در کمپین‌های سال گذشته نبود، اما تجربه ما از تحقیقات گذشته نشان می‌دهد بسیاری از بزرگسالان آمریکایی عقیده دارند نظر و موضع‌گیری کاندیداها در برابر بهداشت کودکان در انتخاب نهایی حزبی آنان که قرار است در ماه نوامبر صورت گیرد موثر است. مردم به جد خواهان بهبود بهداشت کودکان هستند و می‌خواهند رئیس‌جمهور آینده‌شان نیز این اولویت‌ها را در نظر بگیرد.»

       یک نمونه 2هزارنفری از بزرگ‌سالان آمریکایی از سراسر کشور 3 اولویت بهداشت کودکان را از یک فهرست 8 موردی مشخص کرده‌اند. این گزینه‌ها با استفاده از تحقیقات قبلی «نظرسنجی ملی درباره بهداشت کودکان» درباره مهم‌ترین موضوعات نگران‌کننده درباره بهداشت کودکان در سراسر کشور در اختیار پاسخ‌دهندگان گذاشته شد. سپس، انتخاب‌های پاسخ‌دهندگان بر اساس سایر اولویت‌ها رده‌بندی شد.

        به نظر بخش بزرگی از پاسخ‌دهندگان (53درصد) آزار و اذیت و غفلت بالاترین اولویت بهداشت کودکان بودند. اولویت‌های بعدی شامل مصرف الکل، کشیدن سیگار و استفاده از مواد مخدر (51درصد)، همچنین تغذیه، گرسنگی و چاقی (50درصد) بودند.

       گزینه‌های دیگر مانند خدمات بهداشت روانی کودکان (39درصد)، تاثیر فقر بر بهداشت کودکان (30درصد)، مجروحیت‌های مرتبط با سلاح گرم در بین کودکان (25درصد)، بارداری در سنین پایین (22درصد) و تحقیقات حوزه کودکان (14درصد) هرچند موردتوجه پاسخ‌دهندگان قرار گرفته بودند، اما در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند.

       «می‌دانیم که بسیاری از بزرگسالان فکر می‌کنند وضعیت بهداشت کودکان در زمان بچگی آن‌ها بهتر از الآن بوده است. احساسی در بزرگ‌سالان آمریکایی وجود دارد که انگار بچه‌های فعلی با چالش‌های سلامت زیادی دست به گریبان‌اند. آنچه پاسخ‌دهندگان به‌عنوان اولویت بهداشت کودکان برای رئیس‌جمهور آینده انتخاب کردند درواقع ترجمان این نگرانی‌های عمیق است. هرچند کاندیداها طی برگزاری کمپین‌های انتخاباتی خود باید درباره تقاضاها و انتظارات فراوان مخاطبان خود صحبت کنند، یافته‌های ما می‌گویند؛ توجه به بهداشت کودکان می‌تواند بازتاب چشمگیری در بین رای‌دهندگان داشته باشد.» کارشناسان ترتیب‌دهنده نظرسنجی عقیده دارند اولویت‌هایی که بعد از انتشار نتایج نظرسنجی مشخص شده‌اند این پرسش بسیار مهم را مطرح می‌کنند که یک رئیس‌جمهور برای حل آن‌ها چه می‌تواند بکند؟

گروه محققان گزینه‌های سیاست‌گذاری را در مورد هرکدام از اولویت‌ها مشخص کرده است:
        آزار و اذیت: آزار کودکان و غفلت سالانه بر بیش از نیم میلیون کودک در آمریکا تاثیر می‌گذارد. تاثیر منفی آزار و غفلت در زمان کودکی بر سلامت دوران بزرگ‌سالی بر کسی پوشیده نیست. دولت فدرال مرکزی، نهادهای ایالتی و محلی مسئولیتی مشترک درباره مواجهه با موضوع آزار کودکان دارند. گزینه‌های سیاست‌گذاری برای دولت فدرال باید شامل گسترش و تاکید برنامه‌های حمایت از والدین و آموزش مهارت‌هایی به آنان برای کودکان زیر 3 سال باشد، مانند دیدارهای خانگی از شروع زمان بارداری.

        اعتیاد به مواد متفاوت: اگرچه مصرف الکل در افراد پایین‌تر از سن قانونی در چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود یک‌پنجم از دانش‌آموزان سال‌های آخر متوسطه در ماه منتهی به نظرسنجی الکل مصرف کرده بودند و مصرف الکل هنوز یکی از معضلات بهداشت کودکان آمریکایی است. استعمال دخانیات نیز در چند سال گذشته در بین نوجوانان آمریکایی به کمترین سطح رسیده است، اما مصرف سیگار الکترونیکی بیشتر شده و از مصرف سیگارهای متعارف پیشی گرفته است.

       دو سیاست اصلی برای مهار مصرف الکل و دخانیات شامل موارد زیر می‌تواند باشد.

       افزایش میزان مالیات‌ها که منجر به کاش مصرف در بین افراد زیر سن قانونی می‌شود، بهبود، نوآوری و سرمایه‌گذاری برای پیام‌رسانی‌های جدیدی که کمک کند هنجارهایی در جامعه شکل بگیرد که نوجوانان اقناع شوند به دلیل مسائل بهداشت از کشیدن سیگار یا مصرف الکل دست بکشند. درباره مواد مخدر عمده سیاست باید تشدید پیام‌رسانی در مدارس و اجتماعات جوانان باید باشد تا جوانان را از تجربه این مواد منع کند. در ضمن اجرای قوانین موجود برای کاهش دسترسی باید بهبود پیدا کند. به‌علاوه، دولت فدرال باید محدودیت‌های دارویی را برای پزشکان تدوین کند تا دسترسی به داروهای شبه‌افیونی و نیز امکان سوءمصرف این مواد محدود شود.

تغذیه، گرسنگی و چاقی
       چالش‌های ارتباط‌های درونی بین تغذیه، گرسنگی و چاقی دو دهه‌ای است که موردتوجه سیاست‌گذاران سلامت قرار گرفته است. چاقی و گرسنگی درمجموع بر یک‌سوم نوجوانان آمریکایی تاثیر گذاشته است. سیاست کلی دولت فدرال دراین‌باره آسانی دسترسی و ایجاد علاقه به غذاهای سالم در بین کودکان و نوجوانان به‌خصوص در بین خانواده‌های کم‌درآمد است. تشویق به انجام فعالیت‌های بدنی و جلوگیری از نشستن‌های زیاد و نیز امن کردن محیط محلات برای آنکه بچه‌ها بتوانند با آسودگی خیال در آن‌ها به فعالیت بدنی بپردازند نیز ازجمله مسائل مهم برای در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم‌تر برای نسل‌های آتی است. سپید
Medica- Express
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: