کد خبر: ۱۱۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵ - 2016June 23
شفا آنلاین>سلامت>محققان با کشف سرطان های عفونی در سه گونه از سخت پوستان اعماق اقیانوس، در حال بررسی احتمال انتقال آن به انسان ها هستند.

 به گزارش شفا آنلاین، سلول های سرطانی واگیردار بین حیوانات رو به افزایش است و سیل آن به سخت پوستان اعماق اقیانوس نیز رسیده است.
پیش از این تصور می شد که انتقال سرطان از حیوانات به انسان نادر است؛ تا اینکه سال گذشته سرطان از طریق کرم انگلی به یک بیمار مبتلا به ایدز منتقل شد.
مطالعات اخیر نشان می دهد سرطان عفونی در سه گونه از سخت پوستان شایع است؛ این سه گونه از خانواده صدف ها هستند که از سواحل کانادا و اسپانیا جمع آوری شده اند و آلوده به تومورهایی هستند که در بدن دیگری ریشه داشته است.
این مطالعه نشان می دهد که انتقال سلول های سرطانی مسری پدیده ای شایع در محیط زیست دریایی است؛ نتایج اولیه نشان داد که سرطان بین گونه های مشابه دریایی منتقل می شود، اما مطالعات بیشتر با کشف انتقال در دوگونه متقابل، یافته اولیه را نقض کرد.
هنوز اطلاعاتی مبنی بر احتمال انتقال این عفونت به انسان در دست نیست و محققان بر این باورند که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مطالعات نشان می دهد انتقال از مادر به جنین، دوقلوهایی که در رحم وجود دارند و پیوند اعضا، تنها دلایل انتقال این بیماری بین انسان ها است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: