شفا آنلاین>اجتماعی> چالشهای آموزشی که با نام «چاله آموزشی» نیز شناخته میشود در سراسر دنیا برای ایجاد و تشویق چالش، برقراری دیالوگ و ساختار ذهنی رشد در یادگیرندهها استفاده میشود. چالشها یا چالههای آموزشی شامل موارد زیر هستند:
به گزارش
شفا آنلاین،
مفاهیم:
ایجاد چاله آموزشی با یک مفهوم آغاز میشود. این مفاهیم میتوانند از
رسانهها، گفتگوها یا صرفاً مطالبی که یادگیرندهها در مکان آموزشی با آن
مواجه هستند، ناشی شود.
تضاد:
این مرحله میتواند برای یادگیرندههای بزرگسال مفید باشد. زمانی که
مفهومی انتخاب شد، «تضاد شناختی» میتواند بهمنظور کمک به یادگیرندهها
برای تفکر بیشتر درباره موضوع، ایجاد شود. تضاد شناختی از داشتن دستکم دو
دیدگاه نسبت به یک مفهوم به وجود میآید، دیدگاههایی که با یکدیگر در تضاد
هستند برای نمونه من فکر میکنم که دزدی کار بدی است اما رابینهود، انسان
شریفی بود.
ساختن:
فرصت دادن به یادگیرندهها برای ساخت معناهای خود، دلیل اصلی «چاله
آموزشی» است. آنها در چاله آموزشی شروع به تلاش برای ایجاد معنا و حتی
برخی از آنها به اکتشافاتی دست پیدا میکنند. ایده درگیر شدن دانشآموزان
با یکدیگر و تولید جوابهای بهتر، دربرگیرنده این عوامل است:
1. یادگیرندهها به یکدیگر برای یادگیری کمک میکنند.
2.
دانشی که از طریق تعاملات اجتماعی ساخته شود اغلب معنای بیشتری در مقایسه
با دانشی دارد که از طریق یک معلم یا آموزگار به یادگیرنده تحمیل میشود.
3.
یادگیرندههایی که به یکدیگر آموزش میدهند بهاحتمالزیاد در بلندمدت
بیشتر اطلاعات کسب شده را به خاطر میآورند.
4. این نوع از دیالوگهای چالشی اغلب دربردارنده لحظات کشف هستند.
سنجیدن:
آخرین مرحله، یادگیرندهها را تشویق میکند تا به تغییراتی که در نحوه
تفکر آنها بهوجود آمده، آگاه شوند، اینکه چطور طرز تفکر یادگیرندهها در
طول دوره آموزشی تغییر کرده، انطباق یافته، جذب کرده یا ساخته شده است.
فکرکردن درباره فکر کردن یا فراشناخت، یک عامل حیاتی در فرآیند یادگیری
است.
چاله
آموزشی، چارچوبی را فراهم میکند که در آن میتوان به ساخت تفکرهای
فراشناختی برای یادگیرندهها کمک کرد.
challenginglearning