کد خبر: ۱۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 17
شفا آنلاین>اجتماعی>نابغه شدن و موفقیت در کار، درس وکسب ثروت اتفاقی نیست و از دوران جنینی والدین باید برای رسیدن به این اهداف روی کودک خود سرمایه گذاری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان به والدینی که می خواهند فرزندانی سالم، باهوش و موفق داشته باشند توصیه می کنند با انجام راهکارهایی می توانند به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

در وهله اول ازدواج بر پایه عشق و علاقه والدین، بررسی های ژنتیکی قبل از ازدواج برای فرزند آوری سالم، تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری و پرهیز از استرس و مراقبت های دقیق حین بارداری سبب به دنیا آمدن فرزندی سالم می شود.

گفتنی است،پس از بدنیا آمدن کودک نیاز به مراقبت های پزشکی ، تزریق واکسن ها و مراجعه صحیح و به موقع به پزشک می تواند ضامن سلامت کودک باشد.

مصرف داروهای گیاهی و خود درمانی که برخی والدین در خصوص کودکان خود انجام می دهند می تواند اثراتی غیر قابل جبران و خطرناک بر سلامت کودک از خود برجای بگذارد.

انجام معاینات دوره ای و اندازه گیری قد ، وزن، شنوایی سنجی، سنجش هوش و بینایی سنجی همگی باید از دوران کودکی به صورت پیگیر توسط والدین انجام شوند.

یادگیری کلمات جدید، شمارش اعداد و الفبا ، انجام بازی های فکری ، فرستادن کودک به مهد کودک ، خواندن کتاب و انجام بازی های چند رسانه ای با کودک ، صرف وقت برای یاد دهی مطالب  و دانستنی های جدید به کودک همگی در رشد هوش و ذکاوت کودک موثر است.

کارشناسان تغذیه مناسب شامل میوه ، سبزیجات، لبنیات، کربوهیدرات ها، پروتئین و حتی شکلات به میزان مناسب را  در دوران خردسالی برای حفظ سلامت جسمی، روحی و افزایش هوش کودک بسیار مهم می دانند.

انجام بازی با همسالان در فضای باز، بهره گیری از نور خورشید، مهارت های تربیتی از سوی والدین شامل افزایش دادن اعتماد به نفس، پرهیز از تنبیه بدنی ، جلوگیری از آسیب های روحی همگی می تواند کودک را فردی موفق در زندگی فردی و اجتماعی کند.

این یافته ها نتایج بررسی و آمارسنجی از والدینی بوده است که فرزندانی باهوش و موفق در دنیا داشته اند.
برچسب ها: موفقیت ، تغذیه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: