کد خبر: ۱۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون درمان وزیر بهداشت گفت:‌ تفاوت دریافت بین پزشک عمومی و متخصصان و فوق‌ تخصصان را کم کرده‌‌ایم اکنون به ۲.۵ رسیده است متوسط درآمد پزشک عمومی در بخش دولتی ۵ میلیون و ۴۰۰ و در بخش بهداشت ۸ میلیون تومان است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی در نشست خبری گفت: برای عدالت نسبی وزارت بهداشت کتاب ارزش نسبی خدمات را ارائه کرد همچنین سیستم پلکانی برای پرداختی‌ها به همراه مالیات پلکانی اعمال شد.

وی ادامه داد: فاصله درآمد در بین رشته‌های تخصصی از 20 برابر به 5 تا 6 برابر کاهش یافته است. سقف پرداخت کارانه به اعضای هیأت عملی دانشگاه‌ها هم تعیین شد که براساس نیاز و محرومیت در استان سقفی اعمال می‌شود که اکثر دانشگاه‌ها این سقف را 80 میلیون تومان تعیین کردند.

آقاجانی گفت:‌ در مناطق محروم برای اجرای عدالت برای 301 شهر کمتر توسعه 338 بیمارستان برای 5724 متخصص و فوق‌ تخصص در نظر گرفته‌ایم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: تفاوت پرداخت بین گروه پرستاری و غیر پزشکی و پزشکان را داشته‌ایم که به دلیل نوع رابطه استخدامی سهمی از درآمد بیمارستانی را نداشته‌اند این گروه‌ها اغلب ساعتی یا طرحی بوده‌اند. البته عدالت برای این افراد در قالب پرداخت عملکردی اتفاق افتاد.

وی گفت: دریافتی پزشک عمومی در مراکز درمانی ترمیم شد که تفاوت آن با پزشکان متخصص به 2.5 رسیده است. متوسط درآمد پزشکی عمومی در بخش دولتی 5میلیون و 400 و در بهداشت 7 تا 8 میلیون تومان شده است.

آقاجانی افزود: نسبت کل دریافتی پزشک متخصص به عمومی 2.5 به 1 است. نسبت متخصص به پرستار 4.45 و پزشک عمومی به پرستار 1.75 است.

وی گفت: ‌2200 پزشک متخصص و فوق‌تخصص داریم که در طرح تحول سلامت به 5740 نفر رسید که از این 2 هزار نفر فقط 5 درصد تمام وقت بودند که اکنون به 100 درصد رسیده و بیشتر در بخش خصوصی در مناطق محروم مشغول بودند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود:‌ نظام پرداخت کاملی در دنیا در سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد و هرچند یک بار تغییر می‌کند. نظام فیفور سرویس مزایا و معایبی دارد در کشورهایی که با کمبود مواجه‌اند از این نظام برای دوره‌های موقت خود استفاده کردند اما باید توجه کرد به هر سمتی از نظام‌های ایده‌‌آل که می‌رویم باید نظام پرداخت کنونی لحاظ شود.

وی گفت: نظام تشویق برای فعالیت در ساعت‌های خارج از کار اداری لحاظ شده و اینکه گفته می‌شود ایجاد درآمدهای بالا یا تقاضاهای القایی از معایب این نظام پرداخت است نمی‌توانیم با نادیده گرفتن وضعیت موجود و زیرساخت‌ها قضاوت کنیم چون کار درستی نیست.

برچسب ها: نشست ، خبری ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: