کد خبر: ۱۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 13
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قانون افزایش تعرفه‌ها از اول فروردین ماه اجرایی است اما دریافتی‌ها باید بعد از بیست خرداد ماه صورت گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نکته مهم در بحث افزایش تعرفه‌ها رعایت قانون از سوی موسسات پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز تشخیصی و درمانی و تمام صاحبان حرفه پزشکی است.

وی با اشاره به اجرایی شدن این قانون از اول فروردین ماه بیان کرد: ابلاغ مصوبه افزایش تعرفه‌ها بیست خرداد ماه انجام شده به همین علت افزایش در دریافتی‌ها باید از این تاریخ صورت گیرد اما صورتحساب‌ها برای موسسات از اول فروردین 95 تنظیم می‌شود.

آقاجانی اجرای این قانون قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه را تخلف دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی در حوزه سلامت مسئول پیگیری تخلفات هستند اما مردم مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند و موظفند پرداختی خارج از تعرفه مصوب را به سامانه 1690، سازمان نظام پزشکی شهر خود و معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش کنند تا پیگیری انجام و نتایج به گزارش‌دهندگان اعلام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: به روشنی اعلام می‌کنم که رقم دریافتی مستقیم از مردم از تاریخ ابلاغ مصوبه، قانونی است از طرفی دریافت هر گونه وجه خارج از صندوق بیمارستان  برای خدمات بستری تخلف است.

آقاجانی یادآور شد: با توجه به کثرت موسسات پزشکی و مراجعه وسیع  بیماران، عدم رعایت قانون امری پذیرفتنی است. البته وزارت بهداشت در سال‌های  اخیر امکان دسترسی به سامانه اعلام تخلفات را برای مردم فراهم کرده است و علاوه بر امکانات محلی، شهری و استانی، برای پیگیری تخلفات امکانی ملی  فراهم شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: