کد خبر: ۱۱۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>اجتماعی>افراد عاشق مسافرت می‌دانند که سفر چطور می‌تواند آن‌ها را به هیجان بیاورد و شور و علاقه آن‌ها را برانگیزد.
 به گزارش شفا آنلاین، هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانند یک سفر برنامه‌ریزی شده به شما اجازه دهد دوباره خود را کشف کنید و از زیبایی‌های دنیا لذت ببرید. راه‌های جذاب و فریبنده‌ای در اکتشاف و جستجوی جهان وجود دارد که می‌تواند وضعیت تندرستی شما را نیز بهبود بخشد:

       1. برنامه‌ریزی برای سفر احساس شادی را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه سوری بریتانیا سال 2002 تحقیقی را به انجام رساندند و متوجه شدند هنگامی که افراد مسافرتی در پیش دارند،‌ احساس شادکامی بیشتری می‌کنند. زمانی که قرار است به سفر برویم، احساسات بهتری نسبت به خودمان، موقعیت اقتصادی خانواده و کیفیت زندگی‌مان داریم. مطالعه دیگری در سال 2014 انجام شد نشان ‌داد افراد به داشتن مسافرت بیش از سایر فرصت‌ها همچون خرید یا به دست آوردن چیزی روی خوش نشان می‌دهد، احتمالا به این خاطر که مسافرت برای تندرستی شما خوب است.

       2. سفر کردن به مدیریت استرس و احساسات منفی کمک می‌کند. بعضی وقت‌ها دلمان می‌خواهد تا جای ممکن از محل کنونی‌مان دور شویم. مسافرت کردن همیشه به معنای دیدن جاهای جدید نیست. برخی مواقع فرار کردن از مکان‌های قدیمی است. مسافرت، می‌تواند با دورکردن ما از محیط و فعالیت‌های استرس‌زا یکی از راهکارهای مدیریت استرس و احساسات منفی باشد.

       3. مسافرت امکان ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. زندگی مدرن با مشغولیت‌های دائمی آن، به استرس و تحریک‌پذیری منجرمی‌شود و اثرات منفی بر بازدهی، بهره‌وری و سلامت ما می‌گذارد. زنانی که کمتر از دو سال یک‌بار به مسافرت می‌روند، در مقایسه با کسانی که دست‌کم دو بار در سال به مسافرت می‌روند، بیشتر در معرض افسردگی و استرس قرار دارند.

       4. مسافرت تجربیات افراد را غنی و درک آن‌ها از مفهوم زندگی را بالا می‌برد. خیلی از افراد بر این باورند که هرچه از لحاظ مادی غنی‌تر شوند، احساس شادی بیشتری خواهند داشت. با این وجود تمامی محصولات مصرفی باگذشت زمان، مستهلک می‌شوند درحالی‌که تجاربی ارزشمندی که از سفر کردن به دست می‌آید با مرور زمان ارزشمندتر می‌شوند. حتی سفرهای کوتاه هم می‌توانند زندگی شما را در نتیجه بازدید از فرهنگ‌ها، سنت‌ها، علایق و چشم‌اندازهای سایر مردم غنی کند.

       5. مسافرت امکان حمله قلبی را کاهش می‌دهد. تحقیقات علمی حاکی از آن است کسانی که برای چند سال متوالی به مسافرت نمی‌روند، 30 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. در مقابل کسانی که به‌طور مرتب به سفر می‌روند، 21 درصد کمتر در معرض مرگ در اثر حمله قلبی قرار دارند.سپید
Lifehack



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: