کد خبر: ۱۱۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>سلامت>رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هرگونه ارائه خدمت در مراکز خصوصی تابع موازین، دستور العمل‌های ابلاغی و تعرفه‌های مصوب امکان پذیر است و هرگونه عدول از این مقررات از طریق مراجع قانونی و نظارتی قابل‌پیگیری است.

به‌گزارش شفا آنلاین،روابط عمومی وزارت بهداشت به خبری که در رابطه با بخیه‌های صورت کودک یک ساله در یک بیمارستان خصوصی تهران منتشر شده بود پاسخ داد.

به گفته عباس زارع‌نژاد رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت؛ «اجرای طرح تحول درحوزه سلامت با شروع به‌کار دولت یازدهم و با هدف کاهش سهم پرداختی مردم ازهزینه های سلامت، تامین عدالت و افزایش در دسترسی به خدمات ، بهینه شدن امکانات و فرایندهای ارائه خدمت ،واقعی شدن تعرفه ها، رفع برخی از پدیده های ناشایست نظیر پرداخت های خارج از عرف و قانون ... کلید خورد. لازم به‌ذکر است طرح مذکور علیرغم کاهش درآمدهای کشور، با تدبیر و اهتمام دولت و تلاش فعالان عرصه سلامت صرفا درسطح مراکز درمانی دولتی اجراء گردیده است .

براین اساس سهم پرداختی مردم از هزینه ها در مراکز دولتی کاهش قابل توجه یافته است. دستاوردهای این طرح علاوه بر تامین رضایت و اقبال هموطنان (مراجعین به مراکز درمانی ) مورد تایید اکثرمراجع ذیصلاح نظارتی در داخل و سازمان های ذیربط بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته وبه‌عنوان الگویی عدالت محور از خدمات بهداشتی درمانی به سایرکشورها توصیه شده است.


همانطورکه اشاره شد این طرح صرفا درمراکز دولتی اجرایی شده است و در همین راستا میزان تخلفات در این مراکز از جمله پرداخت های غیر متعارف،خارج از صورتحساب و سهم پرداختی مردم بیش از مقادیر مقرر 6% در بیمه شهری و 3% در بیمه روستایی ، نزدیک به صفر است.

از قرار معلوم والدین کودک مذکور به خواست و تشخیص خود به یک مرکزدرمانی خصوصی مراجعه نموده اند که بطور طبیعی مجری طرح تحول نبوده است. لذا انتساب مشکلات و یا دریافتی های یک مرکز خصوصی غیر مشمول، به طرح تحول سلامت اقدامی پسندیده نیست. بدیهی است امکان وقوع تخلف موردی از سوی فعالان هر صنف دور از انتظار نمی باشد. علی ایحال هر گونه ارائه خدمت در مراکز خصوصی نیز تابع موازین، دستور العمل های ابلاغی و تعرفه های مصوب امکان پذیر است و هرگونه عدول از این مقررات از طریق مراجع قانونی و نظارتی قابل پی گیری است که هم اکنون نیز بررسی این موضوع از سوی مرکز نظارت و اعتبار بخشی درمان درحال پیگیری است.»

 چند روز پیش نوزاد یک‌ساله‌ای بر اثر بر خورد با لبه میز شیشه‌ای از ناحیه بینی دچار جراحت ‌می‌شود و پدر و مادرش به دلیل خونریزی و بی‌تابی نوزاد، بلافاصله او را به نزدیک‌ترین اورژانس بیمارستان محل سکونتشان می‌رسانند.

صورت نوزاد توسط پزشک بخیه و دو ساعت پس‌ازآن از بیمارستان ترخیص می‌شود.

این نوزاد ساعت 14 وارد بیمارستان می‌شود و کمتر از 6 ساعت بعد با 4 بخیه از بیمارستان ترخیص شده و پزشک جراح اجازه می‌دهد که به خانه برود. نکته قابل‌توجه دراین‌بین صورت‌حساب 1 میلیون و 500 هزارتومانی است که حسابداری این بیمارستان خصوصی برای وی صادر می‌کند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: