کد خبر: ۱۱۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 05
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طی مذاکرات انجام شده با یکی از بانک‌ها، صاحبان قلیان‌سراهایی که علاقه‌مند تبدیل به شربت‌خانه یا قهوه‌خانه هستند را به بانک معرفی می‌کنیم تا وام با سود 2درصد دریافت کنند.

به گزارش شفا آنلاین،روح الله اسدی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد محله به محله به قلیان‌سراها مراجعه می‌کنند و از آنان می‌خواهند قلیان سرا به قهوه‌خانه و شربت‌خانه تبدیل شوند. برای صاحبان این قلیان‌سراها دوره آموزشی نحوه درست کردن قهوه برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای کمپین قلیان‌ها را گلدان کنیم در استان کرمان گفت: دو هفته قبل جشن 800 نفره‌ای در یکی از پارک‌های کرمان که افراد به طور علنی قلیان مصرف می‌کنند، برگزار کردیم. برخی افراد قلیان‌های خود را می‌آوردند و ما آن‌ها را به گلدان تبدیل می‌کردیم و به همراه اینترنت رایگان به آنان تحویل می‌دادیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: قصد داریم در سال جاری به صورت مشارکتی با دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی استان کرمان به اجرای برنامه‌های خود بپردازیم چراکه با هم‌افزایی بودجه و امکانات برنامه‌های بهتری را برای جوانان می‌توانیم اجرا کنیم. این را به همه شهرستان‌ها اعلام کردیم. برنامه هفته جوان را همین گونه برگزار کردیم.

وی در ادامه گفت:‌ قصد داریم نشاط اجتماعی را افزایش دهیم که برای دستیابی به این هدف نیاز به همه دستگاه‌ها داریم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای گفت: این دوره شامل 6 ساعت آموزش حضوری و 40 ساعت آموزش آنلاین می‌شود. قرار است 360 نفر شرکت کنند و هرکدام پس از طی دوره، 100 نفر دیگر را آموزش دهند.

اسدی در پایان با اشاره به شناسایی محله به محله خیرین ازدواج گفت: قرار است سمن‌ها، خیرین را محله به محله شناسایی کنند سپس برای ازدواج جوانان محله گلریزان کنند تا جهیزیه لازم برای ازدواج افراد کم بضاعت تهیه شود و در همان محله مراسم عقد آنان برگزار شود. صدا و سیمای مرکز کرمان نیز این اقدام را پوشش می‌دهد. یک بار این کار برگزار شده و قرار است دور دوم آن پس از ماه مبارک رمضان برپا شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: