کد خبر: ۱۱۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تنها 20 درصد از سهم سلامت مردم جامعه مربوط به وزارت بهداشت، درمان اموزش پزشکی است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری افزود: 80درصد دیگر سهم سلامت جامعه به اقدام سایر دستگاه ها و ارکان حکومتی از جمله قوه قضاییه، قوه مقننه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سایر رسانه هاست که ارگان های موثر در حوزه سلامت جامعه هستند،مربوط می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون وجود بیماری های واگیردار، تصادفات، بیمارهای مشترک بین انسان و دام و همچنین افسردگی و بیماریهای روانی و فوتی و مصدومان ناشی از تصادفات بیشترین حجم درمان را تشکیل می دهد که این امر نیاز به همکاری و فعالیت بیشتر سایر دستگاه های مجری با این وزارتخانه را می طلبد.
وی، بدون اعلام کمبود تخت های بیمارستانی در کشور گفت: برای تهیه و تجهیز هر تخت بیمارستانی 350میلیون ریال هزینه می شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید از ظریفت های موجود بهترین بهره را برد.
وی گفت: در استان چهارمحال وبختیاری هم اکنون یکهزار و 200تخت بیمارستانی فعال است و به همین میزان نیز تخت بیمارستان در استان کمبود وجود دارد که برای تامین این میزان تخت مورد نیاز علاوه بر اعتبارات دولتی، کمک خیران و مجمع خیران سلامت، فعال ساختن با نکها خصوصی و استفاده از ظرفیت بانکها رامی طلبد.
قاضی زاده هاشمی افزود: با توجه به وضع موجود دولت اولویت امسال در حوزه بهداشت و درمان تکمیل و تجهیز بیمارستان ها و مراکز در دست احداث است و از ابتدای سال تاکنون اجرای هیچ پروژه جدید بیمارستانی دراستان آغاز نشده است.
وی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: در این طرح برای هر 12 هزار و 500 نفر به یک پایگاه و برای هر 50 هزار نفر به یک مرکز جامع بهداشتی نیاز است که در صورت اختصاص زمین با کمک خیرین به صورت یک ساله آماده خواهد شد.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: برای احداث یک پایگاه بهداشتی پنج میلیارد ریال و مرکز جامع خدمات سلامت نیز 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 50درصد این میزان اعتبار را از سوی وزارت بهداشت و مابقی را خیران تامین می کنند.
وی،به طرح های بیمارستانی نیمه تمام استان چهارمحال وبختیاری نیز اشاره کردو گفت: این طرح ها باید تا پایان امسال به اتمام برسد.
قاضی زاده هاشمی،در خصوص مجوز استخدام جدید در حوزه سلامت گفت: تاکنون در این وزارتخانه مجوز استخدامی دریافت نشده است و صدرو مجوز استخدامی در حوزه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
وی، به بدهی بیمه های سلامت و تامین اجتماعی به بیمارستان های کشور اشاره کرد وگفت: هفته گذشته یک بیمارستان در مشهد به دلیل بدهی به شرکت برق،دچار مشکل شد .
به گفته وی،دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از بیمه های سلامت و تامین اجتماعی استان شش هزار و 280میلیون ریال طلبکار است.
وی به پرداخت نشده مزایای پرستاران از آبان ماه و پزشکان از مهرماه اشاره کرد وگفت: رضایتمندی کارکنان حوزه بهداشت و درمان در افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمان بهداشتی موثر است.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پرشکی ،در پایان گفت:این استان نیازمند بهبود وضعیت زیرساختهای بهداشتی و درمانی است و بودجه و اعتبارات لازم برای این امر باید از طریق سایر دستگاه های تامین شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به شهرکرد از تعدادی از طرح های دردست احداث استان دیدن و چند طرح بهداشتی درمانی را نیز افتتاح کرد و در همایش تجلیل از خیران سلامت نیز حضور یافت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: