کد خبر: ۱۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ارائه امکانات نرم افزاری از جمله لپ تاپ، ماشین تایپ بریل و عصای هوشمند به دانشجویان نابینا و نیمه بینای تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در مرحله نیازسنجی قرار دارد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین نحوی‌نژاد افزود: این امکانات در اختیار همه دانشجویان نابینا و نیمه بینای تحت پوشش بهزیستی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قرار خواهد گرفت که بر اساس اولویت ها به تدریج بین آنان توزیع می شود.
وی ادامه داد: 11 درصد کل جمعیت معلولان این سازمان را نابینایان تشکیل می دهند اما 40 درصد دانشجویان بهزیستی ، نابینا هستند به آن معنا که نابینایان بیش از گروه های دیگر معلولان در زمینه های تحصیلی پیشرفت داشته اند و نشان دهنده استعداد آنان است.
وی خاطرنشان کرد: 130 هزار نابینا در سراسر کشور تحت‌پوشش بهزیستی ،قرار دارند که از این تعداد 15 هزار نفر دانشجو هستند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: حضور موفق نابینایان در مجامع دانشگاهی و تدریس و تصمیم‌سازی در شوراهای شهر نشانگر توانایی‌های این گروه است.
نحوی نژاد اضافه کرد: دولت با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد نابینایان با رفع چالش‌های پیش‌رو، فراهم کردن زمینه ارتقای رفاه و ایجاد اشتغال برای این گروه تلاش می‌کند؛ چنانکه با ارتقای آموزش‌های مهارتی برای نابینایان و تامین تجهیزات مورد نیاز برای وسائل کمک توانبخشی زمینه‌های افزایش موفقیت این گروه را فراهم خواهد کرد.
وی یادآور شد: اختلالات بینایی ، درجات مختلفی از جمله اختلالات خفیف، نیمه بینایی و نابینایی را در بر می گیرد که خدمات بهزیستی معمولا به نابینایان با درجه متوسط به بالا ارائه می شود و کسانی که بطورمثال اختلال بینایی آنان با عینک برطرف می شود جزو گروه هدف بهزیستی نیستند.
نحوی نژاد تصریح کرد: عمده علل نابینایی در کشور دیگر مربوط به بیماری های ژنتیکی نیست بلکه ناشی از عفونت های دوران بارداری، تصادف های جاده ای و سوانح مختلف زندگی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: