کد خبر: ۱۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 30
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر انجمن روغن نباتی کشور از همکاری صنایع روغن در طرح ضیافت رمضان خبر داد و گفت: روغن نباتی از کالاهای استراتژیک کشور است، بنابراین قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت ثابت می ماند و برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم.

 به گزارش شفا آنلاین، داریوش محمودی روز دوشنبه در حاشیه گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و موادغذایی «ایران آگروفود 2016» با حضور یک هزار و 456 شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران، در جمع خبرنگاران افزود: بنابر تاکید دولت و رعایت حقوق مصرف کنندگان افزایش قیمت روغن نباتی در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.
وی گفت، هم اکنون در نرخ روغن‌ نباتی یک شکاف قیمت میان هزینه‌های تمام شده و فروش وجود دارد و قیمت این محصول باید به سطح اقتصادی خود برسد تا صنعت بتواند به کار خود ادامه دهد.
وی اظهار داشت: به دلیل جایگاه این محصول در کالاهای راهبردی، نرخ گذاری این محصول را دولت به منظور کنترل قیمت ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه انجام می دهد و سازمان های نظارتی آن را کنترل می کنند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان این که در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنعت روغن نباتی کشور با کمتر از نیمی از ظرفیت خود کار می کنند، گفت: برای بهبود وضعیت تولید نیاز است شرایط صادراتی این محصول را تسهیل کنیم.

**حضور موادغذایی ایران در صحنه جهانی نیازمند تطبیق استانداردهای بین المللی
محمودی درباره حضور مواد غذایی ایران در بازارهای بین المللی گفت: هم اکنون نیازمند اصلاح برنامه غذایی هستیم که این امر به یک دوره زمانی معقول و منطقی وابسته است، اما برای دستیابی به شاخص های کیفیت تولید باید به طور عملی با استانداردهای جهانی هم تراز باشیم و زمانی که کالای ما در نمایشگاه های کشورهای دیگر حضور پیدا می کند، بیانگر تولید کیفی و حرفه ای ما است.

** صنعت روغن نیازمند ثبات شرایط
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی درباره دغدغه های صنعت روغن کشی کشور در یک سال اخیر گفت: هم اکنون یک برنامه ریزی چهار ساله برای این صنعت داریم. بخش روغن نیازمند ثبات شرایط است، در این صورت حتی اگر سود کمتری داشته باشد باعث پایداری تولید می شود. اما اگر سود صنعت افزایش یابد اما تثبیت شرایط نداشته باشیم، آسیب اش به مراتب بیشتر خواهد بود که این به نفع هیچ صنف و صنعتی نیست.
 بخشنامه معاون اجرایی رئیس جمهوری برای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان برای کنترل قیمت محصولات پروتئینی (گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ)، برنج، روغن، شکر، خرما، لبنیات، نان، شیرینی جات (زولبیا و بامیه)، حبوبات ابلاغ شد.
براساس این بخشنامه ارگان های دولتی همچون سازمان های جهادکشاورزی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تمامی استانداران سراسر کشور و سازمان تعزیرات حکومتی، دستگاه ها و سازمان های ذیربط وظیفه تامین و عرضه کالا با قیمت حاشیه بازار و کنترل قیمت ها را برعهده دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: