کد خبر: ۱۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 27
شفا آنلاین>اجتماعی>آمارهای منتشر شده حاکی از آن هستند که استفاده از انرژی های پاک در جهان موجب شده است تا تعداد هشت میلیون و یک صد هزار فرد به این واسطه صاحب شغل شوند و این آمار در سال گذشته میلادی با رشدی 5 درصدی روبرو بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،بسیاری از افراد معتقدند که حضور انرژی های پاک با نگرانی از دست رفتن شغل افراد فعال در صنایعی مانند پتروشیمی همراه خواهد بود ولی آمارهای رسمی منتشر شده خبر از فناوری کاملا متضاد را با این دیدگاه می دهند. به تازگی آژانس انرژی های پاک ایره نا (IRENA)در امارات متحده عربی گزارش های دقیقی را درباره وضعیت استفاده از انرژی های تجدید پذیر در جهان منتشر کرده است که به واسطه آن می توان دریافت که این انرژی ها علاوه بر کمک به محیط زیست به عنوان منابع بسیار مناسب اشتغال زایی نیز عمل کرده اند.

فرایند رشد اشتغال زایی به واسطه انرژی های پاک در جهان نیز بسیار راضی کننده به نظر می رسد و گزارش ایره نا نشان می دهد که اشتغال زایی حاصل از این صنایع در طول یک سال گذشته با رشدی 5 درصدی روبرو بوده است.

بر اساس این گزارش مشخص شده است که استفاده از انرژی تجدید پذیر در سطح جهانی موجب شده است تا تعداد هشت میلیون و یک صد هزار نفر بتوانند از این راه به کسب درآمد بپردازند. بر اساس این آمار کشورهایی مانند چین، برزیل، ایالات متحده آمریکا ،هندوستان ، ژاپن و آلمان از سال 2015 میلادی تا کنون بیشترین میزان موفقیت در زمینه استفاده از انرژی های پاک را به خود اختصاص داده اند.

به این ترتیب می توان گفت که با افزایش میزان محبوبیت انرژی های پاک می توان انتظار داشت که به تدریج کمبود شغل ایجاد شده به واسطه مهاجرت از سوخت های فسیلی توسط اشتغال زایی در این رده جبران شود. شایان ذکر است که فرایند رشد اشتغال زایی به واسطه انرژی های پاک در جهان نیز بسیار راضی کننده به نظر می رسد و گزارش ایره نا نشان می دهد که اشتغال زایی حاصل از این صنایع در طول یک سال گذشته با رشدی 5 درصدی روبرو بوده است. Phys

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: