کد خبر: ۱۰۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران، با انتقاد از تحمیل هزینه های غیرضروری در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، تاکید کرد: به وزیر بهداشت گفتم در آزمایشگاه های پزشکی، مهارت های تشخیصی کاربرد ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناصر کمالیان در نشست خبری روز چهارشنبه به وضعیت آزمایشگاه های تشخیص پزشکی پرداخت و گفت: متاسفانه در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، دانش پزشکی و مهارت های تخصصی، عملکردی ندارد و روند کار در این مراکز به گونه ای شده که بیمه ها را وامانده کرده و بیماران را محروم تر ساخته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مسئولیت آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در دست چهار گروه سپرده شده است، افزود: گروه اول دامپزشکان و داروسازان، گروه دوم دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی، گروه سوم دکترای تک رشته ای علوم آزمایشگاهی و گروه چهارم، پاتولوژیست ها هستند.

کمالیان با انتقاد از روند پذیرش نمونه های آزمایشگاهی در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، گفت: بررسی ها از سطح آزمایشگاه های بیمارستان های آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشان می دهد که ماهانه ۶۰۰ هزار مورد آزمایش انجام می شود که اکثر این آزمایش ها غیر ضروری هستند.

وی با اشاره به ۵ هزار آزمایشگاه جنرال در کشور، افزود: در حدود ۱۶۰۰ پاتولوژیست در ۳۰ سال اخیر تربیت کرده ایم که کار می بایست بر روند آزمایش های تشخیص پزشکی نظارت کنند. اما، متاسفانه نتوانسته ایم از دانش و مهارت این افراد بهره کافی را ببریم.

رئیس انجمن علمی آسیب شناسی با تاکید بر اینکه نقش تخصصی پاتولوژیست در آزمایشگاه ها باعث کاهش هزینه ها می شود، گفت: متاسفانه به طور صحیح از این افراد استفاده نمی شود.

کمالیان با انتقاد از اینکه انجام تست های آزمایشگاهی هدفمند نیست، افزود: در جلسه ای به وزیر بهداشت گفتم در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، دانش پزشکی و مهارت های تخصصی تشخیصی کاربرد ندارد و تبعات آن را می بینیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: