کد خبر: ۱۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به موقتی بودن پل‌های فلزی گفت: بودجه نگهداشت این پل‌ها صرف موارد دیگر می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،اقبال شاکری با بیان اینکه پل های فلزی به صورت موقت در تهران نصب شده است، گفت: عمر این پل ها تمام شده و باید جمع آوری شود، اما چون جایگزین آنها اجرا نشده، این پل ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: در برخی از مناطق تهران مانند گیشا (کوی نصر) این پل ها در دست اجرا برای برچیده شدن هستند، اما پل هایی مانند حافظ و جمهوری مانده اند که باید هر چه سریعتر فکری برای آنها کرد.

وی تصریح کرد: به بیان دیگر برخی از این پل ها در دست جمع آوری هستند به شرط اینکه مسیرهای زیرگذر و تقاطع‌های آنها اجرایی شود.

شاکری اضافه کرد: یکی از معضلات اصلی در رابطه با این پل ها، عبور کامیون ها با بار غیرمجاز از آنها است که نه تنها پل را از بین می برد، بلکه به روکش آسفالت نیز آسیب می رساند. باید سیستم های کنترل وزن کامیون ها توسط پلیس راهور ایجاد و اجرایی شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با انتقاد از تامین نشدن اعتبارات مربوط به نگهداری این پل ها گفت: بودجه تامین و نگهداری پل ها نه تنها به اندازه کافی تامین نمی شود، که این بودجه ها معمولا قربانی نیازهای دیگر شهری می شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه نشست هایی با حوزه معاونت برنامه ریزی داشته ایم که در سال ۹۵ بودجه های مربوط به این بخش کاهش نیابد یا جایگزین نشود.

شاکری افزود: برخی از پل‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دوباره دارند که هزینه بسیار بالایی می طلبد و نیاز به اهتمام جدی دارد؛ زیرا امنیت زندگی مردم را تهدید می کند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای ناموفق بهسازی پل ها گفت: برای پل‌های فلزی در چند نوبت طرح تغییر و نگهداری انجام شده است، اما این پروژه ها ناموفق بود. نمونه آن، پل گیشا است که هنوز به یکسال نرسیده، روکش آسفالتی آن از بین رفته و چهره زننده‌ای پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: طرف قرارداد باید با پیمانکار برخورد کند.

شاکری با اشاره به ارائه طرح جدید روکش پل های فلزی گفت: در آخرین جلسه ای که با معاونت فنی عمرانی داشتیم، سیستم جامع ۷۰۰ پل طراحی شده که برنامه تعمیر و نگهداریشان منسجم‌تر شود. در این طرح برای پل های فلزی، طرح جدید روکش ارائه شده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران توضیح داد: این طرح جدید، معایب روکش فعلی را ندارد و معاونت فنی عمرانی با آن موافقت کرده است. البته ما پیشنهاد کرده ایم در این زمینه با مراکز دانشگاهی مذاکراتی صورت گیرد.

وی با اشاره به لرزه های شدید برخی از این پل ها اضافه کرد: این پل ها به لحاظ لرزه و میزان مقاومت مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و در صورتی که نیاز به مقاوم سازی باشد، باید این کار صورت گیرد.

شاکری گفت: نظافت، زیبایی و نصب تابلوها بر روی این پل ها با مناطق است، اما تعمیر و نگهداری آن با شرکت یادمان سازه در معاونت فنی و عمرانی. گاهی بین اینها هماهنگی های لازم صورت نمی گیرد. شرکت زیباسازی باید قبل از هر اقدامی مواردش را با شرکت یادمان سازه هماهنگ سازد تا شاهد عدم هماهنگی ها نباشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: