کد خبر: ۱۰۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
شفا آنلاین>اجتماعی> مدیر دایره علوم موسسه فناوری ایتالیا در کنفرانس بین المللی اتوماسیون و علوم روباتیک اعلام کرد که نسل آینده روبات های ساخته شده توسط بشر منطبق با طبیعت بوده و از موادی ساخته می شوند که به راحتی تجزیه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،روبرتو سینگولانی ؛ مدیر دایره علوم  موسسه فناوری ایتالیا  و از دانشمندان مطرح در حوزه طراحی و ساخت روبات اعلام کرد: نسل بعدی روبات های ساخته شده توسط انسان منطبق با طبیعت بوده و دارای پوستی نرم و قدرت لامسه و  ساخته شده از مواد قابل تجزیه و بازیافت بوده و به اینترنت متصل هستند. این روبات ها پس از پایان عمر خود می توانند دفن شده و تجزیه شوند.

ساختار بدن انسان از شش نوع اتم مختلف تشکیل شده است اما دانشمندان قصد دارند روبات هایی با قابلیت تجزیه طراحی کنند که در ساختار بافت بدن آن ها از 30 نوع مختلف اتم استفاده شده باشد.

گفتنی است این دانشمند ایتالیائی موظف به ترسیم ساختار آینده طراحی روبات در این کشور بوده و به تازگی دستاوردهای خود در این زمینه را در کنفرانس بین المللی اتوماسیون و علوم روباتیک که به میزبانی شهر استکهلم در کشور سوئد برگزار شد، ارائه کرده است.

به باور روبرتو سینگولانی ، نسل بعدی روبات ها با عبور از فناوری نانو ، فرزندان روبات های سنتی فعلی محسوب شده و منطبق با طبیعت خواهند بود. وی در این زمینه گفت: ما در تلاش برای تقلید از طبیعت ، حیوانات و گیاهان برای طراحی و ساخت نسل جدید روبات ها هستیم. این موضوع را در نظر بگیرید که ساختار بدن انسان از شش نوع اتم مختلف تشکیل شده است اما ما قصد داریم روبات هایی با قابلیت تجزیه طراحی کرده و بسازیم که در ساختار بافت بدن آن ها از 30 نوع مختلف اتم استفاده شده باشد.

این داشمند مشهور همچنین اعتقاد دارد که دانشمندان و طراحان در سال های گذشته تلاش کرده اند تا اشیائی را بسازند که مشابه موجودات طبیعی باشند که ماحصل میلیاردها سال تکامل هستند اما به این دلیل موفق نشده اند که از ترکیب مواد اشتباهی برای این اختراعات استفاده کرده اند. اکنون شرایط و موقعیت به گونه ای است که زمان آن فرا رسیده تا مواد و ساختاری را بسازیم که بتوان با کمک آن روبات هایی منطبق با طبیعت و قابل بازگشت به آن را طراحی کرد.

وی در خاتمه سخنان خود اعلام کرد: این دیگاه مربوط به آینده ای بسیار دور خواهد بود اما باید پذیرفت که این واقعیت مسیر تکاملی روبات های ساخته شده به دست بشر است. ansa

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: