کد خبر: ۱۰۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 21
شفا آنلاین>اجتماعی>سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب می توانند از امروز (اول خرداد ماه جاری) به مدت 45 روز درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ثبت کنند.
به گزارش شفا آنلاین، سازمان وظیفه عمومی ناجا به همین مناسبت اطلاعیه ای صادر کرد. براساس اطلاعیه این سازمان، افراد متقاضی طرح جریمه مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت بر اساس بند (ط) تبصره 17 ماده واحده قانون بودجه سال 1395 مجلس شورای اسلامی، می توانند درخواست یاد شده را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ثبت کنند.
مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده اند اما به دلایلی نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده اند هم چنانچه دوباره خواستار بهره مندی از این طرح هستند، باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدارک تحصیلی متقاضیان محاسبه می شود لذا این مبلغ برای افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان است.
این اطلاعیه افزود: به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود؛ براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورت تاهل ،مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست به شمار می آیند که متقاضی باید این مدارک را هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) برای ثبت درخواست، ارائه کنند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه خود آورده است: با توجه به محدودیت اعتباری، اولویت بهره مندی از تسهیلات تقسیط در نظر گرفته شده برای جریمه مشمولان غایب با متقاضیانی است که درخواست خود را زودتر ثبت می کنند.
مشمولان متقاضی استفاده از تسهیلات تقسیط باید حتما یک سوم مبلغ جریمه را به صورت نقد واریز تا بتوانند مابقی مبلغ مشخص شده را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.
مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه کنند و همچنین از طریق تماس با سامانه تلفن گویا به شماره 096480 می توانند در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.
این اطلاعیه افزود: متقاضیان بهره مندی از این طرح برای دریافت سایر اطلاعات در این زمینه منتظر اطلاعیه های بعدی این سازمان باشند و از مراجعه حضوری پرهیز کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: