کد خبر: ۱۰۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 21
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی مردم قم تا یک سال آینده خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، «حسن قاضی زاده هاشمی» عصر جمعه در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث بیمارستان و پلی کلینیک تخصصی مادر و کودک 250 تختخوابی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی مهمترین معضل استان قم هستند، اظهار داشت: وضعیت سلامت کلیه اهالی قم باید مشخص شود تا کار شناسایی کلیه بیماران و مبتلایان به امراض مختلف در این استان به آسانی صورت گیرد.

وی افزود: چنانکه مردم نسبت به مراقبت و پیگیری وضعیت سلامتی خود توجه زیادی دارند، ما نیز باید مشوق آنها در این اقدام مهم باشیم.
وی قم را جزء نخستین استان هایی دانست که به طور کامل تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته است و افزود: با توجه به جمعیت حاشیه نشین زیادی که در این استان وجود دارد تمامی جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری آن از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند می شوند.
وزیر بهداشت یادآور شد: در این استان به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه بهداشتی و همچنین برای هر 45 هزار نفر نیز یک مرکز جامع خدمات سلامت که در آن ها علاوه بر 3 نفر پزشک، پرستار و مراقبین سلامت کارشناسان سلامت روان و تغدیه نیز حضور دارند، بوجود آمده است.
قاضی زاده هاشمی همچنین فعالیت های آغاز شده در امر خدمات بهداشتی و درمانی در این استان را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به حضور طلبه ها و دانش پژوهان فراوان از اقصی نقاط کشور و جهان در قم که باید پس از پایان تحصیلات خود مسیر اسلام و دین مداری را در جهان تبلیغ کنند، این استان باید نماد و تابلوی خدمات نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های بیمارستانی در حال ساخت در قم خاطر نشان کرد: مراحل اولیه احداث بیمارستان هزار تختخوابی شهرک پردیسان آغاز شده و پیمانکار باید هر چه زودتر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به آغاز مراحل اجرایی بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی از بهره برداری از آن حداکثر تا شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: بیمارستان 200 تختخوابی نیروگاه که در منطقه محرومی نیز واقع شده تا آخر امسال افتتاح می شود.
وی همچنین با اشاره به بهره برداری از بیمارستان 220 تختخوابی آیت الله خوانساری در سال 96 تصریح کرد: طرح بیمارستان 250 تختخوابی جمکران نیز با لطف الهی و همت خیرین ظرف 36 ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وزیر بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد: در این بیمارستان علاوه بر رویکرد تخصصی که در بحث مادر و کودک وجود دارد، شاهد ارائه خدمات عمومی نیز باشیم.
وی با تاکید بر نقش ویژه مجمع خیرین سلامت کشور در اتمام هر چه سریعتر این طرح گفت: در صورت پیشرفت سریع و به موقع این طرح، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز کارهای مربوط به تجهیز و همچنین آموزشی و پژوهشی کردن آن را به خوبی پیگیری و انجام خواهد داد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به توسعه بیمارستان های نکویی و شهید بهشتی قم از اجرای طرح تحول سلامت در تمام بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی این استان خبر داد و اذعان داشت: پرداخت ها در این بیمارستان ها به شدت کاهش پیدا کرده است و هزینه درمان با استفاده از دفترچه بیمه سلامت همگانی تامین می شود و با وجود همه کمبودهای زیرساختی موجود، ارائه خدمات به بهترین نحو در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه قم باید مجهزترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را داشته باشد، همت مضاعف مسئولان در تحقق امر توسعه آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی قم به عنوان مهمترین پایگاه جهان تشیع را موثر دانست و افزود: کارهای عمرانی دانشکده های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم به اتمام رسیده و کارهای ساختمانی دانشکده های پرستاری نیز در حال اجرا و انجام است.
در پایان این آیین با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، قرارداد فی مابین میان وزارت بهداشت و تولیت آستان مقدس مسجد جمکران برای احداث بیمارستان 250 تختخوابی مادر و کودک در زمینی به مساحت چهار هکتار از موقوفات این مکان مقدس منعقد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: