کد خبر: ۱۰۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 21
شفا آنلاین>اجتماعی>به تازگی در تحقیقاتی جامع، فعالیت موازی کودکان در استفاده از چند دستگاه (مانند تلفن همراه و تلویزیون) مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج به دست آمده نشان از افت تحصیلی دانش آموزانی داشته است که اقدام به انجام استفاده همزمان از دستگاه ها می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،بسیاری از افراد تصور می کنند که در انجام چندین کار به صورت همزمان بسیار عالی عمل می کنند اما با این حال بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات تنها 2 درصد از افراد می توانند این کارها را به صورت درست انجام دهند. انجام چندین کار به صورت همزمان در بسیاری از مواقع اثرات منفی بسیار زیادی بر روی عملکرد افراد خواهد داشت.

محققان بر اساس اطلاعات به دست آمده از تمامی این داده ها به این نتیجه رسیدند که دانش آموزانی که زمان بیشتری را به چندوظیفه ای بودن رسانه ای اختصاص می دهند به احتمال زیاد در مدرسه نیز کارایی کمتری خواهند داشت.

بر اساس یافته های جدید، چندوظیفه ای بودن رسانه ای یا استفاده از چندین رسانه به صورت همزمان با ضعف شناختی همراه است. این یافته ها نتیجه تحقیقی است که با تمرکز بر روی استفاده کودکان از رسانه ها انجام گرفته است. بر اساس نظر محققان این تحقیق اگرچه چندوظیفه ای بودن رسانه ای به طور خاص در میان نوجوانان رواج دارد اما تاثیر آن بر روی کارایی آنها در مدرسه تا کنون مورد تحلیل قرار نگرفته بود.

محققان برای انجام این تحقیق پرسش نامه ای را در اختیار 73 دانش آموز کلاس هشتم قرار دادند و از آنها درباره تعداد ساعات اختصاص داده شده در هفته به کارهای مشخص و همچنین ترکیب این کارها با یکدیگر سوال کردند. این فعالیت ها شامل تماشای ویدیو یا تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، انجام بازی های کامپیوتری، خواندن مطالب رسانه ها، صحبت با تلفن، پیام دادن به یکدیگر، ساخت کار دستی و نوشتن بود.

توانایی های شناختی دانش آموزان (نظیر کارکرد حافظه، مهارت های دستی و دایره لغات) و ویژگی های شخصیتی آنها نیز در این پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. این محققان برای اندازه گیری توانایی آکادمیک دانش آموزان نمرات آنها در امتحان های ریاضی و انگلیسی را جمع آوری کردند. همچنین از آنها درباره عقیده شان در زمینه ثابت بودن و یا پیشرفت هوش سوال پرسیدند.

محققان بر اساس اطلاعات به دست آمده از تمامی این داده ها به این نتیجه رسیدند که دانش آموزانی که زمان بیشتری را به چندوظیفه ای بودن رسانه ای اختصاص می دهند به احتمال زیاد در مدرسه نیز کارایی کمتری خواهند داشت. این دانش آموزان نه تنها در امتحانات خود نمرات کمتری کسب کرده بودند بلکه در تمرین های شناختی نیز ضعیف عمل کرده بودند. این دانش آموزان نسبت به سایرین بیشتر به صورت آنی و بدون تفکر عمل می کنند و بر این باورند که هوش آنها ثابت بوده و تغییری نخواهد کرد. medicaldaily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: