کد خبر: ۱۰۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسی های اولیه این وزارتخانه در استان های کشور میزان باروری کلی از 1.8 یا کمتر از آن به 2.9 فرزند رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی تولید مثل و نخستین کنگره علوم سلامت باروری و فرزندآوری در سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران افزود: البته این آمار توسط وزارت بهداشت تهیه شده است و مرکز آمار در حال بررسی دوباره این اطلاعات است.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، حد جایگزینی شاخص جهانی نرخ باروری کلی را 2.1 فرزند عنوان کرد.
وی، شتاب رشد نرخ باروری در برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان را «زیاد» ارزیابی کرد وگفت: در این مناطق باید بیشتر روی سلامت مادر و کودک کار کنیم زیرا در این استان ها سن امید به زندگی زنان کم و مرگ و میر مادر و کودک بیشتر از استان های دیگر است.
رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت در ادامه به رشد جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می دهد که در سال گذشته یک میلیون و 195 هزار تن به جمعیت کشور افزوده شده اند.
دومین کنگره بین المللی تولید مثل و نخستین کنگره علوم سلامت باروری و فرزندآوری به مدت 2 روز 30 تا 31 اردیبهشت در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.
برچسب ها: سلامت ، باروری ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: