کد خبر: ۱۰۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: زمان طلایی آموزش از 3 تا 8 سال است به همین دلیل مباحث بهداشت باروری بر اساس آیین‌نامه مدارس به کتاب‌های درسی اضافه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، شهرام رفیعی‌فر در نشست بررسی سیاست‌های جمعیتی، گفت: در معاونت بهداشت وزارت بهداشت به مردم کمک می‌شود که سالم زندگی کنند تا از این طریق آمار مرگ‌ومیر و حوادث ترافیکی کاهش یابد و از طرفی در جهت تقویت سلامت باروری فعالیت‌های زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: 10 میلیون نفر در حاشیه شهر تحت مراقبت قرار گرفته‌اند و 8 برنامه آموزشی برای آنها تعیین شده است، حمایت از جامعه‌ای که دچار ناباروری هستند ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین از جمله اقدامات دیگر است.

رفیعی‌فر افزود: دریافت رایگان مراقبت‌های بارداری، حمایت از نوزادان، آموزش قبل از ازدواج، حین و قبل از ازدواج، آموزش رفتن از تک‌فرزندی به سمت چندفرزندی از برنامه‌های انجام شده در معاونت بهداشتی است.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آیین‌نامه موجود در مدارس قرار است مباحث بهداشت باروری در کتابهای درسی مقطع دبستان تا پایان دبیرستان آورده شود. همچنین آموزش بهداشت باروری برای سربازان و دانشجویان را هم داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید از مرگ زودرس پیشگیری کنیم،‌ گفت: 500 هزار سفیر سلامت در مدارس آموزش می‌دهند تا زندگی سالم و عاری از خشونت را داشته باشیم. همچنین مراقبت‌های اولیه رشد و تکامل برای فرزندان در خانواده‌ها آموزش داده می‌شود چرا که سه سال اول زندگی بهترین زمان داشتن فرزند است که اگر نشود ظرفیت رشد مغزی را در سالهای بهتر زندگی از دست داده‌ایم.

رفیعی‌فر گفت: 3 تا 8 سال زمان آ‌موزش و اجتماعی شدن فرزندان است اما متأسفانه نظام آموزشی از 7 سالگی شروع می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهیم مردم دارای هوش، درآمد بالا و کمتر دچار آسیب شوند باید روی 8 سال زندگی ابتدایی کودکان کار شود و مهد کودک‌ها نیز باید آماده شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: