کد خبر: ۱۰۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: 36 درصد ازدواج ها در استان تهران به طور میانگین ، منجر به طلاق می شود که این رقم در مناطقی مانند شمیرانات به 58 درصد می رسد.

 به گزارش شفا آنلاین، احمد دلبری در آیین افتتاح 75 مرکز پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق، علت طلاق را فقط مسائل اقتصادی و آن را در راس علل ندانست بلکه علت های دیگری را در بروز آن موثر، عنوان کرد.
وی گفت: در استان تهران، 30 درصد طلاق ها به علت نداشتن مهارت های ارتباطی و زندگی، 15 درصد مربوط به اختلالات روحی و روانی ، 12 درصد مربوط به اعتیاد و فقط چهار درصد طلاق ها به دلایل اقتصادی گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری قوه قضائیه حدود هفت هزار زوج متقاضی طلاق به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند که مشاوره درخصوص 10 درصد آنان موفقیت آمیز بود؛ از این هفت هزار زوج ، 90 درصد آنان کمتر از 30 سال داشتند و 75 درصد دیپلم و زیردیپلم بودند.
وی ادامه داد: همچنین 70 درصد زنان متقاضی طلاق (از هفت هزار زوج یادشده) ، خانه دار، 21 درصد مردان بیکار بودند؛ زنان در 45 درصد موارد طلاق، خواهان و در 25 درصد دیگر ، مردان درخواست کننده طلاق بودند؛ همچنین در 30 درصد موارد، هر 2 طرف، خواهان طلاق و 40 درصد آنان نیز دارای فرزند بودند.
دلبری افزود: 32 درصد زوج های یادشده، سابقه طلاق را در خانواده خود تجربه کرده بودند.
وی اظهار کرد: طلاق یکی از آسیب های جدی استان تهران است؛ از هر8 / 2 ازدواج در استان تهران یکی به طلاق منجر می شود بنابراین باید اهتمام جدی به کاهش آن داشت.
دلبری یادآور شد: 68 درصد افرادی که در استان تهران طلاق گرفتند هیچگونه ارجاع به مراکز مشاوره نداشته اند؛ ضمن اینکه بخش زیادی از فرزندان شیرخوارگاه ها و مراکز شبه خانواده استان تهران از فرزندان طلاق به شمار می آیند.
وی در ادامه از پرداخت یارانه به متقاضیان طلاق که امکان استفاده از مراکز مشاوره خصوصی را ندارند، خبر داد و گفت: امکانات کاهش طلاق جوابگوی این حجم از آسیب نیست.
مدیرکل بهزیستی استان تهران از نمایندگان حاضر قوه قضائیه در آیین افتتاح مراکز کاهش طلاق خواست تا بازه زمانی پرونده های ارجاع شده از قوه قضائیه به بهزیستی را بیشتر کنند و به مساله مشاوره در طلاق ها توجه داشته باشند چراکه 68 درصد پرونده های طلاق بدون مشاوره به پایان رسیده است.
دلبری در ادامه به نقش وکیل در پدیده طلاق اشاره کرد و گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که وکلا به خانواده ها قول دهند که پرونده اختلافات را سریع تر به طلاق منجر خواهند کرد؛ باید در این زمینه با کانون وکلای استان تهران هماهنگی های لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول در بهزیستی یادآور شد: متاسفانه وضع امروز به گونه ای شده که حتی برای طلاق، جشن می گیرند.
75 مرکز پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق روز سه شنبه با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استان تهران و همچنین نمایندگانی از قوه قضائیه و نیروی انتظامی در استان تهران افتتاح شد.
برچسب ها: طلاق ، اختلالات ، روانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: