کد خبر: ۱۰۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با اشاره به سوءتغذیه ۴ هزار کودک در این استان و اهدای ماهانه ۷۰ هزار تومان به هر کدام از این کودکان گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر میل به قرار گرفتن تحت حمایت کمیته امداد بیشتر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد بذرافشان در نشست خبری خود با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مددجویان در کوتاهترین زمان ممکن، سرکشی هفتگی مدیران امداد استان به مددجویان، توسعه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و اولویت دادن خدمات به ایتام و زنان بی‌سرپرست از اولویت‌های کمیته امداد است، به برنامه‌های استانی این کمیته برای مددجویان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 350 هزار نفر در استان فارس در قالب 140 هزار خانواده، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که 65 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

* ساخت 1600 مسکن شهری و روستایی در 94

مدیرکل کمیته امداد استان فارس افزود: بر اساس نیازهای مددجویان و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی اعتقادی و فرهنگی، اشتغال پایدار و ایجاد سرپناه برای مددجویان با اولویت زنان بی‌سرپرست، از برنامه‌های سال جاری است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث 1000 واحد مسکونی برای ایتام در دست پیگیری است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان با بهره‌مندی از ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها، گفت: علاوه بر این مهم، برنامه‌های منسجمی برای راه‌اندازی نهضت مسکن‌سازی، توجه به کمک هزینه جهیزیه مددجویان، اعزام کاروان‌های شوق زیارت به مشهد مقدس، افزایش جذب حامیان و ارتقاء مشارکت خیرین تدوین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با تشریح برخی اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری افزود: در سال 94، هزینه تامین و مرمت 2667 خانه پرداخت شد 1360 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز احداث شد و قرار است در سال جاری، حدود 1400 واحد مسکن مهر برای مددجویان کمیته به بهره‌برداری رسیده و خدمات مسکن در این بخش به 5000 مورد افزایش یابد.

* پرداخت وام ضروری به حدود 20 هزار مددجوی کمیته امداد/اعتبار 120 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان فارس

بذرافشان ادامه داد: همچنین سال گذشته 4665 مورد خرید جهیزیه مددجویان انجام شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید جهیزیه 6000 مددجوی دیگر در سال جاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موارد با 30 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در سال گذشته، بیش از 19 هزار و 900 مورد وام ضروری پرداخت شد و مقرر شده است که این میزان در سال جاری به 25 هزار مورد افزایش یابد و اعتباری معادل 50 میلیارد تومان برای این منظور پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 73 هزار حامی در استان فارس وجود دارند، از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد حامیان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این حوزه و تمرکز بر جامعه پزشکان، نخبگان و جامعه دانشگاهی استان، این عدد را به 95 هزار حامی برسانیم.

بذرافشان گفت: همچنین در سال گذشته 92 میلیارد تومان به حوزه اشتغال مددجویان استان اختصاص داده شد که ماحصل آن اجرای 6200 طرح اشتغال بود که مقرر شده است در سال جاری با افزایش اعتبار این حوزه به مبلغ 120 میلیارد تومان، این طرح‌ها را به 8000 طرح اشتغال، ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ستاد اقتصاد مقاومتی در مرکز استان فارس تشکیل شد و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ذیل این ستاد شکل گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال، به دنبال فروش محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد نیز هستیم.

* سال گذشته مردم فارس 15.5 میلیارد تومان به صندوق‌های قرض‌الحسنه ریختند/ جمع‌آوری 21 میلیارد تومان زکات در سال 94

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در ادامه این نشست، مشارکت خیرین از محل صندوق‌های صدقه در سال گذشته را 15.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، به درستی از ظرفیت‌های استان به ویژه ظرفیت خیرین شهر شیراز استفاده نشده است و از این رو به دنبال آن هستیم تا با برنامه‌های اتخاذ شده، مشارکت خیرین در سال جاری را به رقم 50 میلیارد تومان برسانیم.

بذرافشان افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال بهره‌مندی از روش‌های نوین مثل روش‌های الکترونیکی آنی پرداخت هستیم و رویکرد ما از صندوق محوری به سمت خیّر محوری تغییر جهت خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته، مبلغ 21 میلیارد تومان از محل زکات استان، جمع‌آوری شد.

* میل به قرار گرفتن تحت حمایت کمیته امداد بیشتر شده/ 4 هزار کودک در استان فارس سوءتغذیه دارند

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در این استان نیز گفت: اعزام مبلغین و مشاورین تربیتی و روحانیون به مناطق محروم، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی بود که با توجه به انعقاد تفاهم نامه با پیمان غدیر، مقرر شد تا از ظرفیت آن‌ها برای اعزام روحانیون به مناطق محروم استان استفاده کنیم؛ این درحالی است که سال گذشته 500 مبلغ و مشاور مذهبی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

بذرافشان در ادامه این نشست در خصوص وضع معیشتی مردم این استان در سال‌های اخیر و تغییر در آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: باید عنوان کرد که متاسفانه میل به قرار گرفتن تحت حمایت کمیته امداد در سال‌های اخیر افزایش یافته است ولی در عین حال، توانمندسازی محرومان و مددجویان کمیته امداد نیز همزمان رخ داده و آمار سال گذشته نشان می‌دهد با تلاش‌های انجام گرفته برای توانمندسازی مددجویان، 7500 خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند و به همین میزان به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد اضافه شده است.

وی در پایان  در خصوص آمار کودکان دارای سوءتغذیه استان فارس نیز گفت: در حال حاضر 4 هزار کودک در استان فارس دارای سوءتغذیه هستند که طبق برنامه کمیته امداد، به هریک از این کودکان ماهانه 70 هزار تومان برای رفع سوء تغذیه شان پرداخت می‌شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار