کد خبر: ۱۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>اجتماعی>جامعه پزشکی >مدیر کل امور دانشجویی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 20 تا 30 هزار نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در خانه‌های اجاره ای زندگی می‌کنند.

 به گزارش شفا آنلاین،جلال ن‍ژاد جواد،روز دوشنبه در نشست خبری هفته خوابگاهها در وزارت بهداشت  افزود: بیش از 100 تا 110 هزار دانشجوی غیر بومی در دانشگاههای علوم پزشکی تحصیل می‌کنند که نمی توانیم برای همه آنها خوابگاه تهیه کنیم و حدود 20 تا 30 هزار نفر آنها در خانه مجردی زندگی می‌کنند.
وی همچنین از ابلاغ آیین نامه خوابگاههای مشارکتی به دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: در گذشته برای تامین بخشی از خوابگاه های مورد نیاز دانشجویان، دانشجویان در خوابگاههای اجاره‌ای زندگی می کردند که وجود این خوابگاهها به علت نبود نظارت می توانست به افزایش آسیبهای اجتماعی منجر شود.
نژاد جواد اضافه کرد: برای رفع این مشکل قرار است از امسال با ورود معاونت های دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی، خوابگاههای مشارکتی با همکاری دانشگاه و بخش خصوصی ایجاد شود.
وی همچنین از ایجاد دفاتر سلامت دانشجویان در تمام دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: در این مراکز که در 62 دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل شده است وضعیت سلامت جسمی، روانی، اعتیاد، خودکشی و آسیبهای اجتماعی دانشجویان رصد می‌شود.
مدیر کل امور دانشجویی وزارت بهداشت همچنی از اجرای برنامه سنجش کشوری وضعیت سلامت دانشجویان با مدل تست CAQ خبر داد و گفت: این بررسی با ارائه 280 سوال به 26 هزار دانشجو اجرا شده و در حال آنالیز نتایج آن هستیم.
پیش از وی، محمدرضا فراهانی، معاون امور دانشجویی وزیر بهداشت در همین نشست خبری شیوع آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و مصرف دخانیات را در بین دانشجویان علوم پزشکی 6 درصد اعلام کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: