کد خبر: ۱۰۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بانوان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند، برای تکمیل اطلاعات فردی به یکی از دفترهای کفالت یا استانداری های محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین، «علی اقبالی» گفت: طبق قانون زناشویی بانوان ایرانی با اتباع خارجی و در اجرای ماده 1060 قانون مدنی به وزارت کشور اجازه داده شده است در صورت رعایت مقررات مربوط به بانوان ایرانی، اجازه ازدواج داده شود.
وی افزود: این اداره کل با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت کشور و استانداری ها، بررسی وضعیت و جمع آوری اطلاعات فردی بانوان ایرانی را که به صورت رسمی یا شرعی همسر خارجی دارند، در دستور کار دفترهای کفالت قرار داده است.
اقبالی اضافه کرد: بانوان ایرانی که پس ازانقلاب تاکنون قانونی یا شرعی با اتباع خارجی ازدواج کرده اند، باید به 165 دفتر کفالت (در 14 استان مشمول طرح ساماندهی) مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی اقدام کنند.
به گفته وی، در استان های دیگر که دفترهای کفالت وجود ندارد، بانوان ایرانی باید به استانداری محل زندگی خود مراجعه کنند.
اقبالی گفت: تکمیل این فرم برای جمع آوری آمار و همچنین بررسی وضعیت سواد، معیشت، اسکان و شمار فرزندان حاصل از این ازدواج هاست.
وی به بانوان ایرانی توصیه کرد پیش از ازدواج با مردان خارجی نسبت به قوانین و مقررات کشور زوج آگاهی کامل داشته باشند که در آینده متحمل ضرر ناشی از ایجاد مشکل برای خود و فرزندانشان نشوند.
به گزارش ایرنا بر پایه آمارهای مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در 9 ماهه سال 1393 (منتهی به آذر) 615 مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال ثبت شد؛ در حالی که شمار این نوع ازدواج‌ها در مدت مشابه در سال 1392 برابر با 487 مورد بود که رشد 26.3 درصدی این آمار را نشان می‌دهد.
همچنین در سال 1393 آمار ازدواج مردان غیرایرانی با زنان ایرانی به میزان یک در هزار در برابر کل آمار ثبت شده از ازدواج بود.
هنگام ازدواج، میانگین سنی مردان غیرایرانی 38.2 سال و میانگین سنی زنان ایرانی 33.6 سال بود.
همچنین بیشتر زنان ایرانی که با مردان غیرایرانی ازدواج کرده‌اند، 25 تا 29 سال داشتند که شامل 138 مورد می‌شد. 116 نفر نیز در فاصله سنی 30 تا 34 سال قرار داشتند. 145 نفر از زنان ایرانی در گروه سنی 30 تا 34 سال و 136 نفر در فاصله سنی 25 تا 29 سال بودند.
در این دوره زمانی، 90 مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در استان تهران، 48 مورد در استان خوزستان، 44 مورد در استان قم، 42 مورد در استان آذربایجان غربی و 36مورد در استان خراسان رضوی ثبت شد.
همچنین در سال 1392 شمار بانوان ایرانی که همسران خارجی برگزیده بودند، 749 نفر به ثبت رسید. در 9 ماهه سال 1393 ( منتهی به آذر) نیز 560 نفر مرد ایرانی همسران خارجی اختیار کرده بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: