کد خبر: ۱۰۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان انگلیسی پس از هفت سال مطالعه، موفق به ساخت سنگ‌فرش پیاده‌رو با توان تولید برق ارزان شدند.

به گزارش  شفا آنلاین ،منطقه خراسان و به نقل از گیزمگ، شرکت انگلیسی Pavegen اولین نمونه سنگ‌فرش مبدل انرژی مکانیکی به برق بوسیله حرکت عابران را طراحی و تولید کرد.

فناوری به کار رفته در ساخت سنگ‌فرش‌های مبدل انرژی در نوع خود جالب توجه است چرا که هر کدام از آنها قادر به تشخیص جهت اعمال نیرو هنگام حرکت عابران پیاده هستند که این قابلیت در نهایت در تولید اقتصادی برق اثرگذار است.

محققان شرکت Pavegen برای اطمینان از کارایی این سیستم، سنگ‌فرش‌های مبدل برق را در مناطق شلوغ مثل استادیوم‌های فوتبال و مسیر راهپیمایی رسمی مورد آزمایش قرار دادند.

آنها پس از بررسی نتایج آزمایش‌ها دریافتند که سنگ‌فرش جدید مثلثی در مقایسه با اولین نمونه سال 2009 حدود 200 برابر بیشتر برق تولید می‌کند به‌طوری‌که در بهترین شرایط قادر به تولید پنج وات برق با هر قدم است.

سنگ‌فرش مثلثی از هر نظر ساده و مقاوم است و می‌توان هم در داخل ساختمان و هم در پیاده‌روها نصب کرد. با استفاده از انرژی تولیدی مجموعه سنگ‌فرش‌ها می‌توان معابر و پیاده‌روها را روشن کرد و همچنین با قابلیت تولید نور با هربار قدم، سطح معابر را تزئین کرد.

مدیر شرکت Pavegen اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر قادر به بیان جزئیات هزینه ساخت هر سنگ‌فرش نیستیم، اما باید با خرسندی اعلام کنیم که از زمان آغاز مطالعه ساخت سنگ‌فرش مبدل برق، هزینه ساخت هر قطعه بسیار کمتر شده، هرچند که هنوز تا تولید انبوه این فناوری مطالعات بیشتری لازم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: