کد خبر: ۱۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت حوزه سلامت را اولویت داوطلبان برای ارائه خدمات دانست و گفت:سلامت یاران، داوطلبانه برای افزایش حمایت های روحی و روانی بیماران بستری شده، خدمت می کنند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به رواج استفاده از داوطلبان در حوزه سلامت، در سراسر دنیا، گفت: داوطلبان خدمات بشر دوستانه و یاری رساندن در حوزه ی سلامت را بیشتر از سایر حوزه ها، در اختیار مردم قرار می دهند که ما در بیمارستان های خود از این نعمت بی بهره بودیم. 

وی طرح سلامت یار را در جهت افزایش حمایت های روحی و روانی بیماران بستری شده، موثر خواند و گفت: فعالان جمعیت هلال احمر، داوطلبانه در بیمارستان ها، خدمات لازم برای راه رفتن، غذاخوردن، امور بهداشتی و حمایت های روحی و از این قبیل اقدامات مورد نیاز بیماران بستری شده را ارائه می دهند. البته این خدمات هیچ تلاقی با حوزه ی فعالیت کادر پرستاری و پزشکان ندارد. 

آقاجانی ادامه داد: این اقدامات تکالیفی است که تاکنون انجام نشده و امیدواریم بتوانیم در جهت افزایش رضایت مندی بیماران از خدمات بیمارستان، گام موثری برداریم. از طرفی افزایش بار عاطفی در جامعه، جنبه ی مثبت دیگر اجرای طرح سلامت یار است. 

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بزرگان دین ملاقات از بیماران را توصیه کرده اند و این طرح نوعی ملاقات برنامه ریزی شده است.سلامت یاران به بیماران، پرستاران ، پزشکان و خودشان برای تمرین ارائه خدمات بشر دوستانه کمک می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: