کد خبر: ۱۰۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>اجتماعی>به رغم لغو قانون «تك فرزندی» از سوی دولت چین و صدور مجوز داشتن دو فرزند توسط خانواده ها، بررسی های صورت گرفته نشان دهنده این موضوع است كه مادران چینی علاقه ای به اجرای این طرح دولت ندارند.

  به گزارش شفا آنلاین،بسیاری از زنان چینی می گویند كه به دلیل شاغل بودن مدت زمان كافی برای رسیدگی و پرورش كودكان را ندارند به همین دلیل ترجیح می دهند وقت خود را صرف تربیت همان یك فرزند كنند.
تارنمای «جایوپین» چین كه به مناسبت روز مادر در چین اقدام به انجام یك نظرسنجی كرده به نتایج جالبی دست یافته كه ارقام بدست آمده نشان دهنده بی علاقگی 60 درصد مادران چینی به اجرای طرح دولت است.
نظرسنجی از میان بیش از 14 هزار زن كه عمدتا شاغل بوده و در فعالیت های اجتماعی حضور فعالی دارند، انجام شده است.
گزارش نظرسنجی نشان می دهد كه بیش از 20 درصد از این افراد گفته اند كه در مجموع علاقه ای به داشتن فرزند ندارند و نزدیك به 56 درصد از این زنان در نظرخواهی مساله هزینه ها، ‌مخاطرات شغلی، آینده كودك و زمان رسیدگی و پرورش وی را از عمده نگرانی های خود دانسته اند.
همچنین حدود 70 درصد اعتقاد دارند كه به دلیل بچه دار شدن مجبور خواهند شد شغل خود را رها كنند اما فقط 15 درصد اعلام كرده اند برای این منظور آمادگی دارند.
دولت چین از ابتدای سال جاری میلادی با لغو قانون «تك فرزندی» اعلام كرد كه خانوارهای چینی می توانند صاحب فرزند دوم شوند.
با این وصف مساله اشتغال، ركود اقتصادی، هزینه های سنگین پزشكی و بیمارستان ها، ‌فعالیت های سنگین اجتماعی مردم و تورم بالا در كشور چین از موضوعاتی است كه مردم را برای داشتن فرزند دوم به رغم موافقت دولت دچار تردید كرده است.
دولت چین با اصلاحاتی كه در سه دهه گذشته انجام داد موفق شد از تولد نزدیك به 400 میلیون كودك جلوگیری كند اما پیر شدن جمعیت و وجود 222 میلیون فرد بالای 60 سال در این كشور و كمبود تدریجی نیروی كار، دولت را مجبور به عبور از این اصلاحات قدیمی كرد.
برچسب ها: پرورش ، كودكان ، چین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: