کد خبر: ۱۰۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>اجتماعی>استاندار تهران گفت: فضای آلوده تهران با جمع آوری بیش از پنج هزار معتاد متجاهر بهتر شده است.

به گزارش شفا آنلاین،معتادان متجاهر معتادانی هستند كه در انظارعمومی اقدام به مصرف مواد مخدر و محرك می كنند. سیدحسین هاشمی روز سه شنبه در اجلاس روسای كلان مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشكی كشور افزود: پیش از این فقط یك كمپ ترك اعتیاد موسوم به شفق با ظرفیت 400 تن در تهران فعالیت داشت كه آن هم تعطیل شد و الان قرارگاهی برای جمع آوری معتادان متجاهر تشكیل دادیم.
وی خاطرنشان كرد: 50 تا 60 درصد این معتادان متجاهر مربوط به استان تهران نیستند و از استان های دیگر كشور هستند كه در این خصوص هر اقدامی انجام می دهیم كه به استان های خود بازگردند؛ اما در عین حال برای این كار از نظر قانونی مشكل داریم.
هاشمی اظهار امیدواری كرد كه قوه قضائیه همكاری كند و این معتادان متجاهر را به استان های خود بازگرداند.
وی یادآور شد: هم اكنون زنان معتاد متجاهر به طور كامل از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند و شمار مردان معتاد متجاهر در شهر نیز كاهش چشمگیری یافته است.

**تهران از فقیرترین شهرها در حوزه سلامت است
استاندار تهران گفت: تهران یكی از فقیرترین شهرها در حوزه سلامت است بطوریكه حتی شهرستان هایی در این استان با جمعیت 500 هزار تن وجود دارند كه حتی یك تخت بیمارستانی ندارند؛البته اقداماتی در این زمینه برای ساخت بیمارستان انجام شده است.
هاشمی افزود: استان تهران در تمام شاخص ها از بقیه استان ها عقب تر است درحالی كه به لحاظ جمعیت با داشتن 13.5 میلیون نفر جمعیت اول است اما ردیف بودجه ای ما بین استان ها در رتبه 11 بوده و اكنون به هفت رسیده است.

**لزوم برقراری ارتباط بین بخشی سلامت و اتاق بازرگانی
استاندار تهران از روسای كلان مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشكی كشور خواست تا با اتاق های بازرگانی استانی ، وارد مذاكره شوند.
هاشمی ، اتاق بازرگانی را در حقیقت پارلمان بخش خصوصی دانست و گفت: علاوه بر كمك خواستن از مجلس شورای اسلامی در بخش سلامت می توان از كمك های اتاق های بازرگانی برخوردار شد؛ به عنوان نمونه هیات های خارجی اتاق های بازرگانی می توانند در بخش سلامت ، سرمایه گذاری كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: