کد خبر: ۱۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی از انجام غربالگری اوتیسم در سراسر کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۶ مرکز نگهداری از افراد دارای اوتیسم در کشور فعالیت می کنند.
به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در  همایش اوتیسم (۳+۲۰) با اشاره به اهمیت مداخهل علمی و تخصصی در زمینه اوتیسم افزود: اگر روند مداخلات در زمینه اوتیسم به موقع انجام نشود این اختلالات به سمت معلولیت ذهنی پیش می رود.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اقدامات توانبخشی و مددکاری در زمینه اختلاف اوتیسم ادامه داد: شناسایی و مداخله به موقع در این اختلال می تواند فرد را به چرخه زندگی اجتماعی برگرداند. علم ما در مورد اوتیسم بسیار جوان است و در این زمینه انجمن اوتیسم، جامعه را حساس کرده است.

وی اضافه کرد: بهزیستی از سال ۱۳۷۹ به اختلال اوتیسم ورود کرده است و در این زمینه بررسی هایی را انجام داده است که از جمله می توان به ۴ راهبرد حساس سازی، تشخیص به موقع، مداخلات علمی و توانمندسازی اشاره کرد. همچنین در سال ۹۵ تعداد ۵ استان از جمله خوزستان، خراسان رضوی، کرمان و همدان غربالگری را آغاز کردند و در سال ۹۳ این تعداد به ۲۴ استان رسید. امیدواریم برای سال ۹۵ در همه کشور غربالگری را انجام دهیم زیرا روند این اختلال رو به افزایش است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: اختلال اوتیسم حدود دو سالگی قابل شناسایی است و پدر و مادر بهتر از یک متخصص می توانند این اختلال را در فرزند خود تشخیص دهند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود ۵۶ مرکز در سراسر کشور برای برای مراقبت از افراد دارای اوتیسم تاکید کرد: ۲ هزار و ۵۰ کودک دارای اوتیسم در این مراکز به صورت روزانه مراقبت و توانمندسازی می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: