کد خبر: ۱۰۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر كل تامین اجتماعی اتباع گفت: حداكثر سن پذیرش درخواست برای ایرانیان خارج از كشور در زمان ثبت تقاضای بیمه تامین اجتماعی، ٥٠ سال تمام و حداقل ١٨ سال است.
به گزارش شفا آنلاین، حسین جودكی با اعلام این مطلب افزود: تمامی ایرانیان خارج از كشور اعم از شاغل یا غیر شاغل كه فاقد نظام بیمه ای نزد سازمان های بیمه گر اجتماعی باشند، می توانند متقاضی بیمه تامین اجتماعی شوند.
وی اظهار داشت: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
جودكی افزود: پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی كه قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ١٠سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند از اعمال شرایط سنی مذكور معاف خواهند بود.
مدیر كل تامین اجتماعی اتباع با اشاره به نحوه ارائه تقاضای بیمه ایرانیان خارج از كشور گفت: متقاضیان در كشورهای قطر و كویت به وابسته كار در این كشورها مراجعه و در خواست خود را ارائه كنند و در خصوص سایر كشورها نیز بزودی اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: در مقابل، سازمان تامین اجتماعی موظف است حداكثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ثبت تقاضا، استحقاق یا عدم استحقاق متقاضی را بررسی و نتیجه را اعلام كند و متقاضی نیز ظرف مدت یكماه نسبت به امضا قرارداد و پرداخت حق بیمه مربوطه اقدام كند.
جودكی تصریح كرد: ایرانیان خارج از كشور با پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری های بازنشستگی، ازكارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.
براساس آمار 41 میلیون و 200 هزار نفر از مردم كشورمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند كه با ارائه این خدمات به ایرانیان خارج از كشور، این افراد نیز به آمار بیمه شدگان این سازمان افزوده خواهند شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: