کد خبر: ۱۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین> اکبر عبدی هنرمند باسابقه سینما،تلویزیون وتئاتر ایران که مدتی است ازبیماری کلیه رنج می‌برد و به گفته خودش هفته‌ای سه ساعت تحت دیالیز قرارمی‌گیرد، سه‌شنبه گذشته در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران تحت عمل پیوند کلیه قرارگرفت.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید این درحالیست که مراحل بستری و عمل شدن اکبرعبدی به خواست خود این هنرمند در بی‌خبری کامل اصحاب رسانه و هنرمندان انجام شده است و خبرنگار سپید این مطلب را در گفت‌وگو با مسعود ده‌نمکی، کارگردان فیلم‌های اخیر عبدی متوجه شد.

       البته اواخر هفته گذشته رضاشهریاری خواهرزاده این هنرمند، در گفت‌وگو با ایلنا، خبر از بستری شدن این هنرمند محبوب در بیمارستان و انجام آزمایش‌های پیش از جراحی و دیالیز او داده بود: «دایی مشغول آمده شدن برای عمل پیوند است.» اما او هم دیگر خبری به رسانه‌ها نداد.

       مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما که هم‌اکنون فیلم «رسوایی2» او با بازی اکبرعبدی روی پرده سینما است، درجریان بستری شدن و عمل این بازیگر قرارداشت  از موفقیت‌آمیز بودن ‌عمل پیوند کلیه اکبر عبدی خبر داد و گفت:«عمل پیوند کلیه این بازیگر پیشکسوت موفقیت‌آمیز بود. او روز سه‌شنبه عمل شد و تا آنجایی که من اطلاع دارم باید به مدت 2 ماه در قرنطینه باشد.» برای جویا شدن بیشتراحوال اکبرعبدی تماسی با بیمارستان هاشمی‌نژاد داشتیم اما کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان از اعلام خبر دقیق، به دلیل عدم رضایت خانواده اکبرعبدی از رسانه‌ای شدن این موضوع اجتناب کردند و تنها به ذکر این اطلاع که عمل چهار روز گذشته انجام شده و ایشان اکنون ضمن بستری بودن در بیمارستان درحالت هوشیاری قرار دارند و خانواده عبدی نیز به ملاقات با او می‌روند، بسنده کرد.

       این هنرمند مشهور و محبوب کشورمان، پیش‌تر در شهریورماه سال 89 نیز در بیمارستان آتیه به دلیل بیماری دیابت به مدت دو هفته‌ بستری بود. پس از آن هم همواره شایعات فراوانی درباره وضعیت سلامت او شنیده می‌شد. شواهد امر نشان از آن دارد که عدم کنترل دقیق بیماری دیابت این هنرمند سبب آسیب به کلیه او و از بین رفتن این عضو و پیوند آن شده است.

       دیابت می‌تواند به کلیه‌ها، چشم‌ها، اعصاب، قلب و عروق خونی آسیب رسانده و خطر حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد. در جریان دیابت عروق خونی کلیه‌ها آسیب می‌بیند، با نارسا شدن کلیه‌ها، کلیه‌های ناسالم از دفع انسولین ناتوان می شود و انسولین بیشتری در بدن تجمع پیدا می‌کند. بنابراین یک سیکل معیوب ایجاد می شود که در صورت عدم کنترل و مراقبت دایم، به خطرات و عواضر جبران‌ناپذیر منجر می‌شود. طبق آمارهای جهانی در حال حاضر هر 8 ثانیه یک نفر در جهان جان خود را به‌خاطر دیابت از دست می‌دهد، که یک‌پنجم این موارد فوت مبتلایان به دیابت، در اثرعوارض کلیوی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: