کد خبر: ۱۰۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عدم انجام درمان توانبخشی در مراکز ترک اعتیاد شفق غیراستاندارد است.
به گزارش شفا آنلاین،رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: عدم انجام درمان توانبخشی در مراکز ترک اعتیاد شفق عملی ناکارآمد در بحث درمان معتادان بوده و غیراستاندارد است.

وی تصریح کرد: ایجاد کمپ شفق یک گام کوچکی در جهت رسیدگی مقطعی به شرایط معتادان بوده است که هر فرد معتاد می‌تواند تنها 2 تا 3 ماه در این مراکز پذیرفته شود در حالی که این افراد به مدت طولانی نیاز به توانبخشی جسمی و روحی دارند.

خضری ادامه داد: اگر بخواهیم معتادان را به طور جدی بازپروری کنیم حضور آن‌ها در مراکز مستلزم رسیدگی جدی به مشکلات جسمی مانند درد، بروز بیماری‌های پس از ترک و ... بوده تا این افراد در طی دوران درمان در مرحله اول از لحاظ جسمی سالم و آماده برای ترمیم روحی شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وجود کمپ‌ها هم نتوانسته است از آسیب‌های این بخش بکاهد، گفت: با وجود کمبود اعتبارات و عدم مدیریت صحیح بر کمپ‌ها متاسفانه وزارت بهداشت حرفی برای گفتن نداشته و تنها 20 درصد از درمان بر روی فرد معتاد انجام می‌شود.
برچسب ها: کمیسیون ، درمان ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: