کد خبر: ۱۰۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
بشفا آنلاین>سلامت>به گفته گروهی از متخصصان، اغلب افراد نیازی به ناشتا بودن در طول شب پیش از انجام خون‌گیری برای آزمایش کلسترول ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،  محققان پی بردند نتایج آزمایش‌هایی که یک تا شش ساعت پس از مصرف وعده غذایی به دست آمده‌اند، تفاوت چشمگیری با نتایجی که پس از ناشتا بودن گرفته شده‌اند، نداشتند. به گفته دکتر بورگ نوردگارد از دانشگاه کپنهاگ: «می‌توان از همین فردا تغییرات را در روش ناشتا بودن انجام داد و آزمایشگاه‌ها نقش اصلی را در این موضوع بازی می‌کنند. این کاری است که ما در دانمارک انجام دادیم و بیماران، پزشکان و آزمایشگاه‌ها همه از این تغییر خشنود هستند.

 پزشکان همیشه از بیماران می‌خواهند قبل از آزمایش کلسترول ناشتا باشند و آنها نیز بدون هیچ سوالی این کار را می‌کنند.» خون‌گیری برای آزمایش کلسترول به طور معمول بعد از آنکه فرد حداقل ۸ ساعت ناشتا بود، انجام می‌گیرد.

پژوهشگران می‌گویند یکی از مزیت‌های این عمل، ساده کردن فرایند آزمایش برای بیمار، پزشک و آزمایشگاه است و بیماران نیز تمایل بیشتری به آزمایش دادن پیدا می‌کنند. آنها دریافتند که ناشتا نبودن تغییر چندانی در میزان مواد موردسنجش در آزمایش چربی مانند تری‌گلیسیرید، کلسترول مجموع، کلسترول بد یا LDL و کلسترول خوب یا HDL ایجاد نمی‌کند.سپید
Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: