کد خبر: ۱۰۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>اجتماعی>چنین به نظر می‌رسید که هیچ‌چیز سریع‌تر از تلفن هوشمند نمی‌تواند روابط عاطفی را از بین ببرد و اکنون تحقیقی جدید این فرضیه را تایید کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،   چسبیدن به تلفن می‌تواند روابط شما با عزیزانتان را تخریب کند. تحقیقات زیادی درباره اثرات تلفن همراه بر روابط انجام‌شده که برخی از آنها تاثیرات مثبت (شامل تماس راحت و صمیمی از طریق تماس تلفنی و پیام‌های متنی) را یادآور می‌شوند و برخی دیگر جنبه منفی تلفن‌ها را گوشزد می‌کنند و می‌گویند زمانی که افراد احساس نیاز به چک کردن تلفن همراهشان را دارند، تعاملات در زندگی واقعی رنگ می‌بازد و اشتغال ذهنی‌ای که تلفن همراه با خود می‌آورد، احساس ناخوشایندی را به همسر منتقل می‌کند.

       گروهی از محققان برای بررسی نقش تلفن‌های همراه در تخریب روابط، از 170 دانشجوی کالج نظرسنجی کردند و نقش تلفن همراه را در روابط بررسی کردند.

       محققان از زوج‌های دانشجو خواسته بودند تا درباره استفاده از تلفن همراهشان، میزان وابستگی به آن و میزان ناراحتی ناشی از گذراندن یک روز بدون تلفن همراه را گزارش دهند. سپس آنها به پرسش‌های مشابهی درباره وابستگی همسرشان به تلفن همراه پاسخ دادند.

       آنچه در این مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار بود، میزان وابستگی افراد به تلفن همراه و نه میزان استفاده از آن بود. افرادی که وابستگی بیشتری به تلفن همراه داشتند، اطمینان کمتری به روابط خود داشتند. همسران افرادی با وابستگی شدید به تلفن همراه نیز رضایت کمتری از روابطشان ابراز کردند، به‌طوری که شاید بتوان گفت همسران به تلفن همراه همسران خود حسادت می‌کنند.

       محققان اکنون در حال دنبال کردن این آزمایش‌ها به‌منظور درک علت و معلول در پس این یافته‌ها هستند تا دریابند که آیا وابستگی به تلفن همراه می‌تواند سایر بخش‌های زندگی، همچون عملکرد آموزشی یا میزان عزت‌نفس یک فرد را هم دربرگیرد یا خیر.

       این مطالعه در ژورنال روانشناسی فرهنگ رسانه‌های عامه‌پسند منتشرشده است.سپید
Health care Asia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: