کد خبر: ۱۰۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت> سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین ترکیب دارویی آنتاگونیست موسکارینی طولانی‌اثر/ آگونیست طولانی‌اثر / بتا -2 را که با استفاده از یک دستگاه استنشاقی تحت فشار با دوز اندازه‌گیری (pMDI) تجویز می‌شود، برای درمان بیماری ریوی انسدادی مزمن تائید کرد. این دستگاه نوعی تکنولوژی جدید همراه با سوسپانسیون است.
  به گزارش شفا آنلاین،  ترکیب دارویی جدید که با نام Bevespi Aerosphere و به‌وسیله AstraZeneca تولید شده، ترکیب دارویی با دوز ثابت از آنتاگونیست موسکارینی طولانی‌اثر، گلیکوپیرولات (9 میکروگرم) و آگونیست طولانی‌اثر بتا -2، فورموترول فومارات (8/4 میکروگرم) است و برای درمان نگهدارنده طولانی‌اثر انسداد جریان هوا در بیماری ریوی انسدادی مزمن، از جمله برونشیت مزمن، اندیکاسیون تجویز دارد. داروی جدید در درمان آسم یا بهبود برونکواسپاسم حاد جایی ندارد.

       Bevespi Aerosphere نخستین محصول مورد تائید سازمان غذا و دارو است که از تکنولوژی co-suspensio- آسترازنکا بهره می‌برد. در این تکنولوژی از ذرات فسفولیپیدی متخلخل با چگالی کم، بهره گرفته شده که سوسپانسیون یکنواختی را درون pMDI تشکیل داده و توزیع یکنواخت‌تری را از دارو از به درون ریه‌ها می‌فرستد.

       تعیین دستگاهی برای ارایه دارو با مناسب‌ترین روش برای هر بیماری اهمیت زیادی دارد و تحویل درمان‌های ترکیبی در یک وسیله تحت فشار با دوز اندازه‌گیری گزینه مهمی در درمان برای بیماران و پزشکان به شمار می‌آید. تکنولوژی قسمت ضروری این درمان است و اغلب زمانی که چندین دارو در یک pMDI ترکیب می‌شود، اهمیت آن مشخص می‌شود.

       تکنولوژی co-suspensio- سوسپانسیون پایدار و هموژنی را تشکیل می‌دهد که برای پیشگیری از رسوب کریستال‌های دارویی در طول زمان طراحی شده است. همچنین از واکنش متقاطع کریستال‌های دارویی با داروهای دیگر پیشگیری می‌کند. بنابراین می‌توان برای دوزهای ثابت از بیش از یک نوع دارو، از یک pMDI استفاده کرد.

       تائیدیه سازمان غذا و دارو براساس داده‌های دو مطالعه PINNACLE 1 و PINNACLE 2 و تائید ایمنی آن نیز براساس مطالعه PINNACLE 3 منتشر شد. به‌طور کلی، این برنامه کارآزمایی اساسی بیش از 3700 بیمار مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی متوسط تا بسیار شدید را بررسی کرده بود.

       Bevespi Aerosphere که 2 بار در روز تجویز می‌شود، باعث بهبود قابل توجه عملکرد ریه می‌شود. این بهبود با تغییر حجم بازدمی با فشار در ثانیه اول که در صبح روز آغاز درمان گرفته می‌شود، نسبت به هفته 24، سنجیده می‌شود. بهبود معنی‌دار در پیامدهای ثانویه که پیک حجم بازدمی با فشار در ثانیه 1 در طول 2 ساعت پس از مصرف دارو و استفاده از داروهای نجات در نظر گرفته شده بودند، نیز به دست آمد.

       شایع‌ترین عوارض جانبی مشاهده شده با داروی جدید Bevespi Aerosphere که در گروه دارو بیشتر از پلاسبو گزارش شد و بروزی بیش از 2 درصد داشت، عبارت بودند از عفونت راه ادراری و سرفه.سپید
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: