کد خبر: ۱۰۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 29
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس گزارش‌های ارائه شده، لندن گران‌ترین شهر دنیا برای زندگی و کار است و زندگی در این شهر بیش از دو برابر زندگی در لس‌آنجلس و سیدنی هزینه می‌برد.
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان به تازگی هزینه سالانه کلی اجاره منزل و فضای کار را برای هر شخص محاسبه کرده‌ اند و فهرستی از 20 شهر گران دنیا را ارائه داده‌اند.

هزینه سالانه زندگی هر شخص در لندن 80 هزار و 777 پوند است و در ماه ژوئن سال 2014 این شهر در صدر فهرست گران‌ ترین شهرهای دنیا قرار گرفت. در این میان، یک چهارم از 20 شهر گران دنیا در ایالات متحده قرار دارند و نیویورک با هزینه سالانه بیش از 79 هزار پوند برای هر شخص پس از لندن در رده دوم قرار دارد.

در مجموع، هزینه متوسط منزل و دفتر کار برای هر شخص در سال در 20 شهر گران حدود 40 هزار و 641 پوند اعلام شده است.

هدف از شاخص  Savills ارائه هزینه سکونت یک کارمند به کارفرمایان در شهرهای مختلف دنیاست. رئیس دفتر تحقیقات جهانی به نام بولاند بارنز در این باره گفت: بهره‌ وری شهرها و ارزش آن‌ها برای تجارت جهانی بر تقاضا و بهای اجاره تاثیرگذار است.

شهرهای دارای بالاترین میزان بهره‌وری مانند لندن و نیویرک گران‌ ترین شهرها برای کارکردن و زندگی‌کردن هستند. شاخص ارائه شده همچنین توسعه شهرهای کوچکتر مانند برلین و دوبلین را برجسته می‌ کند و این که این شهرها به سرعت در حال ورود به حوزه شهرهای جهانی و رقابت با غول‌های حاضر در عصر دیجیتال هستند.

بر اساس گزارش ارائه شده، شهرها باید هر دوی عرضه فضای کار و فضای سکونت را برای برآورده‌ کردن تقاضاهای موجود حفظ کنند. لزومی ندارد فضاهای دفتری دارای معماری بین‌ المللی باشند بلکه ساختمان‌های محلی، کوچک و غیررسمی نیز می‌ توانند برای فضاهای کاری در سراسر دنیا مناسب باشند.

املاک و مستغلات چالشی مهم پیش روی شهرهای جهانی است و رشدکردن بدون زیان محیطی، اقتصادی و اجتماعی شاید یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات پیش روی شهرهای جهانی باشد.

 

مجمع جهانی اقتصاد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: