کد خبر: ۱۰۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس گفت: تاکنون به صد هزار کودک افغان در حال ورود به مدرسه و تمام کودکان افغان که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند، خدمات رایگان ارائه شده است.
به گزارش شفا آنلاین،محمداسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کودکان کار، گفت: بیمارستان و مرکز بهداشتی  و درمانی وجود ندارد که کودکان کار را از کودکان عادی متمایز کند، یا خدماتی با کیفیت های متفاوت به این دسته از کودکان ارائه دهد.

وی توضیح داد: کودکان در روستاها، شهرها و حاشیه ی شهرها با مراجعه به پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی می توانند از خدمات بهداشتی بهره مند شوند. قد، وزن، چاقی و لاغری تمام کودکان در دوره یک تا 5 سال و سپس در مقطع دبستان تحت کنترل است و به صورت رایگان واکسینه می شوند.

مطلق کودکان کار را از این شرایط مستثنی ندانست و افزود: کودکان معتاد و بی سرپرست هیچ تفاوتی با کودکان معمولی ندارند. کودکان اگر یک بار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، پرونده تشکیل شده و در غیر اینصورت مراقبان سلامت پیگیر می شوند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون کودکان افغانی نیز با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خدمات رایگان دریافت کردند. همچنین بالغ بر صد هزار کودک افغان در حال ورود به مدرسه رایگان معاینه شدند و شناسه سلامت دریافت کردند.

وی تصریح کرد: مراقبان سلامت در حاشیه شهرها فعال هستند و برنامه داریم تا پایان سال 95، مراقبان سلامت تمام شهرهای زیر 500 هزار نفر را فعال کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: